کدخبر : 7103 تاریخ انتشار :
A
پیش‌فروش محصول سایپا بدون اعلام قیمت

قیمت سهند S در کارخانه چقدر تعیین می‌شود؟

قیمت سهند S در کارخانه چقدر تعیین می‌شود؟

سهند S برای سومین مرتبه درقالب طرح پیش‌فروش سایپا عرضه شده و با کنارهم گذاشتن معادلات، می‌توان به قیمت محصول جدید خودروسازان پی برد

قیمت ۳۶۰- قیمت سهند S در کارخانه احتمالا چیزی نزدیک ۴۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ پیش‌فروش محصولات سایپا مرداد امسال درحالی تحت‌عنوان جایگزینی خودروهای فرسوده کلید می‌خورد که سهند S کنار مدل‌هایی مثل ساینا و کوییک به متقاضیان پیشنهاد می‌شود.  با این قیمت سهند S در کارخانه بعد چندین مرحله پیش‌فروش از سوی سایپا مشخص نشده است.

قیمت سهند S در کارخانه البته طبق اعداد و ارقامی که در طرح پیش‌فروش قبلی حاکم بوده، تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی است.

سهند قیمت 360

اطلس G یکی از مدل‌های پای ثابت پیش‌فروش سایپا در مراحل قبلی بوده و اتفاقا مثل سهند، جزو محصولات جدید سایپا محسوب می‌شود. قیمت اطلس G در کارخانه به‌شکل قطعی حول‌وحوش ۴۰۰ میلیون تومان است، اما در قالب طرح پیش‌فروش اردیبهشت سایپا، متقاضیان باید در همان مرحله اول ۲۰۲ میلیون تومان به‌عنوان مبلغ علی‌الحساب واریز کنند.


بیشتر بخوانید: آتش گرفتن خودرو شاهین در مشهد (عکس و فیلم)


کوییک GX نیز که در کارخانه یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هاست و نزدیک ۳۵۹ میلیون ارزش دارد، با قیمت ۱۸۴ میلیون تومان به‌شکل علی‌الحساب فروخته می‌شود.

قیمت سهند S در کارخانه احتمالا طبق همین فرمول حدود ۴۵۰ میلیون خواهد بود، اما فعلا رقم درخواستی سایپا از خریداران سهند S دقیقا ۲۲۷ میلیون تومان تعیین شده است. بدنیست بدایند موعد تحویل سهند S در طرح فروش مردادامسال، دی تا اسفند تعیین شده و طبق شرایط پیش‌فروش محصولات سایپا، از حواله‌داران سهند S قیمت روز سهند S در کارخانه دریافت خواهد شد.

سهند S با همان پیشرانه معروف سایپا راهی بازار می‌‌شود. البته موتور ۱.۵ لیتری سهند تاحدودی عملکرد بهتری از موتور ۱.۵ لیتری ساینا از خودش نشان می‌دهد، اما وزن هزار و ۲۲۰ کیلویی می‌تواند پاشنه آشیل محصول جدید سایپا باشد.

سهند S از حیث ظاهری تفاوت شگرفی با ساینا ندارند و این وسط اضافه شدن سقف سانروف، نمایشگر لمسی و دوربین ۳۶۰ درجه جزو جذاب‌ترین آپشن‌های سدان جدید سایپاست.

سهند سایپا قرار بود نیمه دوم ۱۴۰۲ راهی بازار شود اما در این مدت مثل شاهین پلاس فقط از این نمایشگاه به آن نمایشگاه منتقل شده و همچنان خبری از عرضه رسمی محصول جدید سایپا نیست.

سهند سایپا با این حال طبق پیش‌بینی‌ها و چیزی که تخت‌عنوان مشخصات فنی از آن وجود دارد،از نظر قیمت چیزی بین ساینا S و شاهین قرار می‌گیرد.

سهند ذاتا فیس‌لیفت ساینا است و از نظر ظاهری ما را یاد همه مدل‌های X۲۰۰ سایپا می‌اندازد.

مشخصات فنی سهند سایپا قیمت 360

در نگاه اول فرقی بین در‌ها و نمای جانبی سهند و ساینا نمی‌بینیم، اما کاپوت و صندوق عقب طراحی جدیدی دارند. سقف سانروف احتمالا مهمترین جذابیت ظاهری سهند است که با آپشن‌های بیشتری نسبت به ساینا فروخته می‌شود. طبق  فیلمی که اخیرا تحت عنوان رونمایی سهند منتشر شده، داخل اتاق یک نمایشگر لمسی روی داشبورد آمده و رینگ آلومینیومی و دوربین ۳۶۰ درجه هم جزو سایر آپشن‌های سهند به‌حساب می‌آیند.

سهند از حیث طراحی اتاق تا حدودی  نسبت به ساینا و کوییک و سایر محصولات سایپا تغییر کرده است. فرمان برقی به‌حالت دی‌کات، تهویه الکتریکی، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کروز کنترل و استارت دکمه‌ای هم احتمالا امکاناتی هستند که سایپا برای سهند درنظر گرفته است. گفته می‌شود دوتا کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو و ترمز ABS هم در سهند سایپا وجود دارند.

سهند برای اولین بار سال ۱۴۰۱ رونمایی شد و همان موقع نیمه دوم ۱۴۰۲ را به‌عنوان تاریخ احتمالی عرضه آن به بازار تخمین می‌زدند. البته قرار بود از قدم اول، کار تولید سهند برعهده خود سایپا باشد، اما نهایتا این مسئولیت با پارس‌خودرو است که البته خودش زیرمجموعه سایپا محسوب می‌شود.

مشخصات فنی سهند در یک نگاه

حجم موتور

۱.۵ لیتر

توان

۹۰ اسب‌بخار

گشتاور خروجی

۱۳۷ نیو‌تن‌متر

گیربکس

پنج‌دنده‌ دستی CVT

شتاب

۱۳ ثانیه

مصرف سوخت

هفت تا ۷.۵ لیتر به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر

حجم باک

۴۱ لیتر

خواندنی‌ها
ارسال نظر

  • مجید کرمی

    یعنی هم قیمت شاهین هستش، اینطوری از شاهین هم گرونتر میشه که

  • علی

    کسی حریف مافیای خودرونیست

  • علی

    اگر چنین قیمتی بدن که فایده نداره خیلی از شاهین کوچیکتر و امکانات شاهینم نداره و از شاهین گرانتره کدام عقل مندی میخره سورن پلاس بهترین ماشین اونا میخریم یا خود شاهین میخریم

پربیننده ترین