کدخبر : 8185 تاریخ انتشار :
A

بازگشت قشقایی به بازار ایران

بازگشت قشقایی به بازار ایران

نیسان قشقایی 2023، یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی به ایران است. این کراس‌اور کوچک ابعادی مشابه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان دارد. شرکت نامی خودرو پیشرو، به عنوان واردکننده خودروهای نیسان در ایران، 5000 دستگاه از این خودرو را برای واردات ثبت سفارش کرده است.

نیسان قشقایی ۲۰۲۳، یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی به ایران است. این کراس‌اور کوچک ابعادی مشابه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان دارد. شرکت نامی خودرو پیشرو، به عنوان واردکننده خودروهای نیسان در ایران، ۵۰۰۰ دستگاه از این خودرو را برای واردات ثبت سفارش کرده است.


بیشتر بخوانید: قطعات خودرو گران شد


قشقایی یکی از موفق‌ترین محصولات نیسان در ۲۰ سال اخیر بوده و نام آن از ایل قشقایی در ایران گرفته شده است. نسل سوم این خودرو از سال ۲۰۲۲ معرفی شده، اما ظاهراً نسخه قدیمی‌تری از نسل دوم برای ایران انتخاب شده است.

طراحی بدنه قشقایی شامل چراغ‌های باریک و شمشیری شکل، جلوپنجره ذوزنقه‌ای و ادوات کروم است. نمای جانبی دارای خطوط شکسته و رینگ‌های اسپرت ۱۹ یا ۲۰ اینچی است. در نمای عقب، سپر برجسته و زهوار پلاستیکی دیده می‌شود.

ابعاد نیسان قشقایی ۲۰۲۳ عبارتند از: طول ۴,۴۲۵ میلی‌متر، عرض ۱,۸۳۸ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۶۶ میلی‌متر.

کابین قشقایی وارداتی نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسد، با کلیدهای پرتعداد و نمایشگر ۱۰ اینچی. فرمان D شکل و طراحی صندلی‌ها کیفیت خوبی دارند. فضای صندوق ۵۰۴ لیتر است که با جمع شدن صندلی‌های عقب به ۱۴۴۰ لیتر افزایش می‌یابد.

برای بازار ایران، مدل مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور انتخاب شده است. این خودرو با گیربکس CVT در ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. فعلاً فقط نسخه تک دیفرانسیل محرک جلو وارد ایران می‌شود.

در بازار جهانی، مدل‌های دیگری نیز وجود دارند، از جمله:

مدل پایه هیبریدی با موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ و ۱۴۰ اسب بخار قدرت

مدل e-Power با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت

قیمت نیسان قشقایی ساخت چین در بازار جهانی بین ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار است. با توجه به قیمت خودروهای چینی مشابه در ایران، احتمال می‌رود قیمت قشقایی در ایران بین ۲.۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان باشد.

برای مقایسه، هیوندای توسان ۲۰۲۳ نیز به عنوان رقیب کره‌ای قشقایی برای واردات ثبت سفارش شده است. پیش‌پرداخت این خودرو ۱.۷ میلیارد تومان و قیمت نهایی آن حدود ۲.۵ میلیارد تومان خواهد بود.

در مجموع، نیسان قشقایی ۲۰۲۳ به عنوان یک کراس‌اور کوچک و اسپرت، گزینه‌ای جذاب برای بازار ایران به شمار می‌رود. با این حال، واردات نسخه قدیمی‌تر از نسل دوم به جای نسل سوم جدیدتر، ممکن است برخی خریداران را ناامید کند. قیمت‌گذاری و کیفیت نهایی این خودرو در مقایسه با رقبای موجود در بازار ایران، عوامل مهمی در موفقیت آن خواهند بود.

 

منبع خودروبانک
ارسال نظر

پربیننده ترین