کدخبر : 12606 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید موتورسیکلت با کمتر از 100 میلیون

راهنمای خرید موتورسیکلت با کمتر از 100 میلیون

موتورسیکلت ایران دوچرخ ارشیا ۱۵۰ با قیمت 66 میلیون تومان در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های بازار است

موتورسیکلت یکی از گزینه‌های محبوب خریداران در شهرهای شلوغ است هرچند وضعیت بازار این وسیله نقلیه در کشور ما همانند بازار خودرو و شاید حتی بدتر از آن باشد. در بازار موتورسیکلت های ایران شاهد عرضه انواع و اقسام مدل‌های قدیمی و فرسوده با قیمت‌های بالا هستیم و از طرف دیگر نیز واردات مدل‌های مطرح و شناخته شده تا حد زیادی ممنوع بوده و محصولات رده میانی از برندهایی همچون سوزوکی، یاماها، کاوازاکی و هوندا نیز با قیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: رونمایی موتورسیکلت سوزوکی با یک کیلو طلا‌؛ شاهکار طراح ایرانی در امارات‌ (فیلم)


صنعت موتورسیکلت‌سازی کشورمان تا حد زیادی مدیون هوندا CG ۱۲۵ است چراکه مدل‌های زیادی بر اساس این موتورسیکلت تولید و عرضه شده‌اند. این موتورسیکلت تک سیلندر ژاپنی از پیشرانه ۱۲۵ سی‌سی استفاده می‌کند و رکورد فروش را در کشورمان شکسته است. در حال حاضر انواع و اقسام مدل‌های تولیدی و مونتاژی برگرفته از این محصول هوندا در بازار حضور دارند که اگرچه عنوان ارزان ترین موتورسیکلت های بازار ایران را یدک می‌کشند اما بازهم برای خرید آن‌ها باید بودجه‌ای بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را در نظر داشته باشید.

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار ایران

در ادامه برخی از شاخص‌ترین موتورسیکلت های بازار با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان را خدمت شما معرفی می‌کنیم. شایان ذکر است قیمت‌های ذکر شده مربوط به قیمت بازار و مدل ۱۴۰۳ هستند.

ایران دوچرخ DS۲۰۰

قیمت: حدود ۹۸ میلیون تومان

این موتورسیکلت محصول زیرمجموعه گروه بهمن است که از طراحی قابل قبولی بهره می‌برد و پیشرانه تک سیلندر ۱۹۷ سی‌سی آن ۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۲ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ عقب می‌شود. استفاده از باک ۱۳ لیتری و مصرف سوخت ۲.۷ لیتری در صد کیلومتر می‌تواند توان پیمایش مناسبی را فراهم سازد.

ایران دوچرخ ارشیا ۱۵۰

قیمت: حدود ۶۶ میلیون تومان

این موتورسیکلت یکی از کپی‌های هوندا CG ۱۲۵ است که البته تغییراتی تجربه کرده و پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰ سی‌سی آن حدود ۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت نیز از گیربکس ۵ سرعته استفاده کرده است. باک سوخت ۹ لیتری و مصرف سوخت ۲.۶ لیتر در صد کیلومتر جزو دیگر ویژگی‌های این محصول خواهند بود.

ایران دوچرخ ارشیا ۲۰۰

قیمت: حدود ۷۲ میلیون تومان

یکی دیگر از محصولات آشنای بازار ارشیا ۲۰۰ است که پیشرانه تک سیلندر هوا خنک آن با حجم ۲۰۰ سی‌سی ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد و در صد کیلومتر ۲.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

دایچی HX۱۸۰

قیمت: حدود ۹۳ میلیون تومان

این موتورسیکلت از پیشرانه تک سیلندر هوا خنک با ۱۸۰ سی‌سی حجم استفاده کرده و با یک گیربکس ۵ سرعته همکاری دارد. از نکات قابل‌تأمل درباره این موتورسیکلت می‌توان به ترمزهای جلو و عقب کاسه‌ای اشاره کرد که شاید توان توقف خوبی را فراهم نسازند. از دیگر ویژگی‌های HX۱۸۰ می‌توان ظرفیت باک ۱۲ لیتر و حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت را نام برد.

کبیر موتور KLD۲۰۰

قیمت: حدود ۹۶ میلیون تومان

یکی از مشهورترین محصولات کبیر موتور با نام KLD200 شناخته می‌شود. پیشرانه تک سیلندر ۱۹۸ سی‌سی این محصول حدود ۱۴ اسب بخار قدرت دارد و باعث ثبت حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت می‌شود. با وجود باک سوخت ۱۱.۵ لیتری و مصرف ۲.۶ لیتری، KLD200 پاسخگوی نیازهای یک مصرف‌کننده عادی خواهد بود.

کثیر رهرو CDI۱۲۵

قیمت: حدود ۶۷ میلیون تومان

کثیر رهرو CDI۱۲۵ جزو ارزان ترین موتورسیکلت های بازار ایران است که با پیشرانه ۱۲۴ سی‌سی و گیربکس ۴ سرعته عرضه می‌شود. این موتورسیکلت می‌تواند به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و مصرف سوخت حدود ۲ لیتری داشته باشد.

کثیر رهرو CDI۲۰۰

قیمت: حدود ۷۸ میلیون تومان

اگر بودجه بیشتری داشته باشید می‌توانید CDI۲۰۰ کثیر را خریداری نمایید که پیشرانه ای قوی‌تر دارد و از گیربکس ۵ سرعته استفاده می‌کند. حجم باک ۹ لیتری و مصرف سوخت ۲.۲ لیتر در صد کیلومتر جزو دیگر مؤلفه‌های موتورسیکلت کثیر هستند.

کثیر رهرو CGL۱۵۰

قیمت: حدود ۸۱ میلیون تومان

پیشرانه تک سیلندر هوا خنک ۱۵۰ سی‌سی این موتورسیکلت با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همراه شده است و سبب کسب حداکثر سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت می‌شود. ترمزهای جلو و عقب این موتورسیکلت نیز از نوع کاسه‌ای هستند. مصرف سوخت CGL۱۵۰ در صد کیلومتر به حدود ۲ لیتر می‌رسد.

کویر موتور CDI۱۲۵

قیمت: حدود ۸۵ میلیون تومان

یکی دیگر از موتورسیکلت‌هایی که بر پایه هوندا CG ۱۲۵ شکل گرفته همین محصول کویر موتور است که ۹ اسب بخار قدرت دارد و در صد کیلومتر ۲.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. باک سوخت این موتورسیکلت گنجایش ۹ لیتری دارد.

کویر موتور CDI۱۵۰

قیمت: حدود ۹۰ میلیون تومان

دیگر محصول ارزان‌قیمت کویر موتور در بازار CDI۱۵۰ با پیشرانه تک سیلندر هوا خنک است که حدود ۱۱ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند و در هر صد کیلومتر نیز مصرف سوخت ۲.۴ لیتری خواهد داشت.

همچنین اگر به دنبال برخی دیگر از انواع ارزان ترین موتورسیکلت های بازار ایران باشید می‌توانید برخی محصولات لیفان و نیرو موتور شیراز را نیز انتخاب کنید که اکثراً بر پایه همان محصول قدیمی هوندا شکل گرفته‌اند و طراحی و مشخصات تقریباً یکسانی دارند و به همین خاطر در این مقاله به آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین