کدخبر : 12737 تاریخ انتشار :
A

قیمت‌ عجیب تلویزیون و تلفن‌ کلکسیونی؛ ناقابل 30 میلیون!

قیمت‌ عجیب تلویزیون و تلفن‌ کلکسیونی؛ ناقابل 30 میلیون!

در سال‌های اخیر، تلویزیون‌ها و تلفن‌های قدیمی به دلیل نادر بودن و طراحی خاص خود، به اشیاء کلکسیونی با قیمت‌های نجومی تبدیل شده‌اند

قیمت ۳۶۰-. قیمت تلویزیون‌های کلکسیونی از دو میلیون تومان آغاز می‌شود و به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد، در حالی که تلفن‌های کلکسیونی نیز از ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ بازار تلویزیون و تلفن‌های کلکسیونی با توجه به رقابت میان کلکسیونرها و استفاده از این وسایل در دکور رستوران‌ها و کافه‌ها پررونق شده است. 

چرا تلویزیون‌ها و تلفن‌های قدیمی گران شدند؟

تلویزیون‌ها و تلفن‌های کلکسیونی در دنیای فناوری و کلکسیونرها، به عنوان اشیاء باارزش و منحصر به فرد شناخته می‌شوند. قیمت‌های عجیب و غریب این وسایل به دلیل نادر بودن، طراحی خاص و تاریخچه‌ای که دارند، به شدت افزایش یافته است. برای مثال، تلویزیون‌های قدیمی با تکنولوژی لامپ‌های تصویر یا تلفن‌های کلاسیک با طراحی‌های هنری، نه تنها جذابیت بصری دارند بلکه به عنوان نمادهایی از دوران خاصی از تاریخ فناوری نیز شناخته می‌شوند.

کلکسیونرها و علاقه‌مندان به این اشیاء، حاضرند برای به دست آوردن آن‌ها هزینه‌های بالایی پرداخت کنند، که در نتیجه، بازار این دسته از وسایل را به فضایی پر از رقابت تبدیل کرده است. علاوه بر این کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از این وسایل قدیمی برای دکور خود استفاده می‌کنند.

قیمت تلویزیون‌ کلکسیونی

قیمت تلویزیون‌های کلکسیونی در بازار متفاوت است. این قیمت از حدود دو میلیون تومان شروع شده و تا 30 میلیون تومان نیز می‌رسد. یکی از فروشندگان یک تلویزیون قدیمی نوستالژی پایه دار برای فروش عرضه کرده و قیمت آن به صورت مقطوع 30 میلیون تومان اعلام کرده است.

1366666_508

قیمت تلویزیون کلکسیونی دیگری که در آگهی آن ذکر شده روشن نمی‌شود نیز 10 میلیون تومان بوده و فروشنده اعلام کرده که تخفیف ندارد. در این بین بسیاری از تلویزیون‌های کلکسیونی 3 تا 4 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند.

یک عدد تلویزیون قدیمی مدل توشیبا (TOSHIBA) که سالم و بدون خط و خش بوده و از لحاظ فنی نیز سالم است دو میلیون و 250 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. 

قیمت تلفن کلکسیونی

قیمت تلفن کلکسیونی از 600 هزار تومان شروع شده و به 16 میلیون تومان نیز می‌رسد. در یکی از آگهی‌های فروش، یک تلفن زیمنس آلمانی اصل که سالم و تمیز است با قیمت چهار میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت تلفن زیمنس آلمانی 69 ساله دیگری که برای فروش آگهی شده هفت میلیون تومان است. یک تلفن هندلی اروپایی قدیمی هم در حالی که از آن استفاده نشده با قیمت 16 میلیون تومان به مشتری تحویل داده می‌شود. یک تلفن قدیمی مدل ITMC نیز با قیمت 600 میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین