کدخبر : 13911 تاریخ انتشار :
A

قیمت PS5 پرو؛ تقریبا 42 میلیون تومان

قیمت PS5 پرو؛ تقریبا 42 میلیون تومان

قیمت پلی استیشن پنج پرو 700 دلار معادل 42 میلیون تومان خواهد بود

سونی از قوی‌ترین کنسول بازی تاریخ خود یعنی پلی استیشن ۵ پرو رونمایی کرد. این دستگاه قرار است به عنوان مدل بهبودیافته پلی استیشین ۵ که در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد، روانه بازار شود. 

به مانند نسخه پرو PS۴، نسخه جدید کنسول این برند نیز با هدف افزایش چشمگیر کیفیت گرافیکی بازی‌ها ساخته شده و در این زمینه نیز با سه بهبود همراه شده است. 

طبق اعلام رسمی، PS۵ Pro به پردازنده گرافیکی بهبودیافته مجهز شده که از ۶۷ درصد واحدهای پردازشی بیشتر و ۲۸ درصد حافظه‌ سریع‌تر بهره می‌برد. سونی ادعا می‌کند این تغییرات سبب می‌شوند تا اجرای بازی‌ها در مقایسه با PS۵ تا ۴۵ درصد بهبود پیدا کند. 

ply_astyshn_5_prw_c28a03ba81

با توجه به بیشترشدن تعداد واحدهای گرافیکی، کنسول غول فناوری ژاپن عملکرد قابل‌توجهی در بخش ری‌ترسینگ (فناوری رهگیری پرتو) خواهد داشت که به نسبت مدل استاندارد تا دو یا سه برابر بهتر می‌شود. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول میان‌نسلی سونی فناوری آپ‌اسکیل آن موسوم به رزولوشن فراطیفی پلی‌استیشن یا به اختصار PSSR است که به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، وضوح تصاویر را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد و در عین حال، جزئیات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.

با توجه به این که PSSR احتمالاً یک تکنولوژی مبتنی‌بر سخت‌افزار خواهد بود، این قابلیت بهتر از ویژگی‌ نرم‌افزاری AMD FSR پلی استیشن ۵ ظاهر خواهد شد و به احتمال زیاد، قادر خواهد بود که عملکردی در حد DLSS انویدیا از خود نشان دهد. 

طبق ادعای مارک سرنی، معمار ارشد بخش پلی استیشن، گیمرها دیگر نیاز ندارند برای اجرای روان‌تر بازی‌ها بین دو گزینه عملکرد اجرایی و حالت کیفیت انتخاب کنند. در واقع، قدرت سخت‌افزاری بالای PS5 پرو به کاربران اجازه می‌دهد تا از اجرای روان و کیفیت بالای بازی‌ها در آن واحد لذت ببرند. 

dysk_drayw_ply_astyshn_5_prw_d2ee017f7f

شایان ذکر است بازی‌هایی که با قابلیت‌های پیشرفته پلی استیشن ۵ پرو سازگار می‌شوند، با برچسب PS5 Pro Enhanced همراه خواهند شد. به علاوه، سونی از یک قابلیت جدید برای دستگاه خود رونمایی کرده که Game Boost نام دارد و روی بیش از ۸۵۰۰ عنوان PS4 اعمال می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی رزولوشن و فریم‌ریت بازی‌ها را بهبود می‌دهد.

محصول جدید این برند از وای‌فای ۷ و فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می‌کند و بازی‌ها را در حالت 8K اجرا خواهد کرد.

علی‌رغم همه ویژگی‌های فنی جدید، PS5 پرو از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه استاندارد خود ندارد. در مقایسه با مدل اسلیم، این دستگاه اندکی طویل‌تر است ولی از ضخامت مشابه مدل دیجیتالی PS5 بهره می‌برد. 

کنسول جدید سونی از دیسک داریو برخوردار نیست و کاربران باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایند. به علاوه، PS5 Pro با حافظه داخلی ۲ ترابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در نهایت باید اشاره کرد که پلی استیشن ۵ پرو با قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. پیش‌فروش این محصول مخصوص‌بازی از تاریخ ۲۶ سپتامبر سال جاری میلادی (۵ مهر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود. این کنسول در تاریخ ۷ نوامبر (۱۷ آبان) عرضه خواهد شد. 

منبع جی اس ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین