کدخبر : 15098 تاریخ انتشار :
A

استخدام این افراد در شهرداری ممنوع شد

استخدام این افراد در شهرداری ممنوع شد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور اتباع در کشور گفت اتباع غیرقانونی در شهرداری اجازه فعالیت ندارند

 مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در ابتدا تعدادی از کودکان نخبه در شورا حضور دارند که از آنها تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: یک فوریت لایحه اعطای مجوز به بانک شهر و گزارشی در خصوص ون‌تاکسی‌هایی که قرار است به کار گرفته شوند، ارائه خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز لایحه ممنوعیت افزایش تعداد کیوسک‌ها بررسی می‌شود زیرا بر اساس بودجه پیش‌بینی شده باید سالیانه دو درصد از آنها کاسته شود؛ چراکه معابر پایتخت بیش از این گنجایش ندارد.

چمران با بیان اینکه در دوره چهارم شهر دوستدار کودک تصویب شد، تصریح کرد: قرار بود در بوستان‌ها امکانات بیشتری برای کودکان پیش‌بینی شود و در تمام محلات وسایلی را برای بازی و سرگرمی و ورزش کودکان در نظر بگیریم که این وظیفه روزمره است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اختلالات در مترو هر روزه است، گفت: تاکید ما بر رفع این اختلالات است. در ساعات شب که سرفاصله‌ها کاهش و قطارها افزایش می‌یابد امکان اختلال وجود دارد اما سعی بر این است به حداقل برسد.

چمران با بیان اینکه قرار بود از سردار رادان دعوت شود که در شورا حضور پیدا کند و گزارشی در خصوص خروج اتباع ارائه دهد که ایشان در مأموریت حضور داشت و امکان حضور فراهم نشد، گفت: اتباع غیرقانونی نه تنها به عنوان پاکبان بلکه در هیچ بخش دیگری نیز نباید فعالیت کنند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص رابطه استخدامی اعضای شورا، یادآور شد: تعدادی از اعضا کارمندان شهرداری بوده‌اند و نیازی نیست که در چند ماه اول وقت بگذارند که شهرداری و شورا را بشناسند. موضوع حقوقی از طریق استانداری به ما اعلام شد که ورود کارمندان به شورا تعارض منافع است و نمی‌توانند در کمیسیون ماده ۱۰۰ که در آن قضاوت صورت می‌گیرد، حضور یابند. شهرداری شکایت کرد که این درست نیست اما دیوان شکایت را رد کرد.

وی ادامه داد: هنوز این موضوع در صحن مجلس مطرح نشده است. شاید در شهرهای کوچک صدق کند اما در تهران کارمندان شهرداری که به عضویت شورا در می آیند به نفع شهر خواهند بود چراکه اطلاعات خوبی از شهر و شهرداری دارند.

منبع مهر
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین