کدخبر : 15376 تاریخ انتشار :
A

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 800DE؛ از کاوشگر جاده چه می‌دانیم؟

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 800DE؛ از کاوشگر جاده چه می‌دانیم؟

سوزوکی V-Strom 800 موتورسیکلتی بسیار کاربردی است که می‌تواند برای رفت‌وآمد روزانه یا سفرهای طولانی مورد استفاده قرار بگیرد

موتورسیکلت‌های ماجراجویی مانند Suzuki V-Strom ۸۰۰DE بسیار خوب هستند، اما همه به قابلیت‌های آفرود یا هماهنگی عملی مانند صندلی‌های بلندتر و هندلینگ دشوارتر روی جاده نیاز ندارند. اینجاست که نسخه ۸۰۰RE  وارد میدان می‌شود که به معنای «کاوشگر جاده» است و مواردی را که در موتورسیکلت‌های ماجراجویی دوست داریم، مانند راحتی، اعتمادبه‌نفس در موقعیت رانندگی و همه‌کاره بودن را حفظ می‌کند، اما دسترسی بیشتری را فراهم می‌آورد.

 زیر ظاهر کسل‌کننده V-Strom ۸۰۰RE، یک موتور قدرتمند نهفته است که با مدل‌های اسپرت مانند GSX-۸R و GSX-۸S مشترک است و سرعتی غیر منتظره به آن می‌بخشد. این موتور هم از نظر ساخت و هم از نظر تجهیزات بسیار خوب است و هم برای رفت‌وآمد و هم برای مسافرت مناسب است و در جاده‌های پرپیچ‌ وخم نیز سرگرم‌ کننده‌ تر از آنچه انتظار می‌رود عمل می‌کند.

 

بررسی طراحی

سوزوکی ۸۰۰RE شاید در مسابقات زیبایی برنده نشود، اما تلفیق دماغه خاص V-Strom با چراغ‌ها و صفحه نمایش قابل تنظیم آن، دست‌کم مرتب به نظر می‌رسد و ظاهری مدرن دارد. شاسی فولادی و زیر شاسی پیچ‌ شونده با بازوی آلومینیومی عقب ترکیب شده‌اند که سیستم تعلیق تک‌ شوک عقب را هدایت می‌کند. فرمان‌ها باریک‌تر، پایین‌تر و جلوتر از مدل DE هستند، در حالی که پدال‌ها بالاتر و کمی عقب‌ تر قرار دارند. RE از چرخ جلوی ۱۹ اینچی بیشتر مناسب جاده استفاده می‌کند، برخلاف چرخ ۲۱ اینچی مدل بیشتر مناسب آفرود DE. این چرخ‌ها نیز بدون تیوب و ریخته‌ گری شده‌اند، که شاید به‌ اندازه چرخ‌های سیمی مدل DE جذاب نباشند اما برای استفاده روزمره عملی‌تر هستند. طول کورس تعلیق نیز از ۲۲۰ میلی‌متر مدل DE به ۱۵۰ میلی‌متر مناسب جاده کاهش یافته است، که این مورد کاهش ارتفاع صندلی را نیز به همراه دارد.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 800DEمدل ۲۰۲۴

بررسی موقعیت رانندگی

برای کسانی که موتورسیکلت‌های ماجراجویی را برای رانندگی در شهر و رفت‌وآمد کمی سنگین می‌دانند، RE تعادلی خوب ایجاد می‌کند. ارتفاع صندلی ۸۲۵ میلی‌متری آن نسبت به مدل DE به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش یافته و مرکز ثقل پایین‌تر باعث می‌شود در سرعت‌های پایین کمتر سنگین به نظر برسد. اما همچنان موقعیت رانندگی قائم و راحت یک موتورسیکلت ماجراجویی را حفظ می‌کنید، فقط با اصلاحاتی که آن را بیشتر برای استفاده در جاده مناسب می‌کند. برای یک موتورسیکلت با ظرفیت متوسط، تعادلی خوب بین فضای کافی برای رانندگان بلندقد و احساس راحتی برای رانندگان کوتاه‌ قد برقرار کرده و در جاده‌های طولانی و حتی بزرگراه‌های کسل‌کننده، راحتی زیادی به همراه دارد.

 
بررسی موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 800DEمدل ۲۰۲۴

بررسی کاربردپذیری  

همانطور که گفته شد، سوزوکی V-Strom 800RE به طور ذاتی یک موتورسیکلت دوستانه و راحت است و از همان ابتدا به نیازهای کاربری پاسخ می‌دهد. در حالی که کاملاً پوشیده نیست، صفحه نمایش قابل تنظیم بادهای بزرگراه را به خوبی منحرف می‌کند و فضای کافی برای حفاظت در برابر عناصر مختلف وجود دارد، که این موتورسیکلت را برای رفت‌وآمد در تمام طول سال مناسب می‌سازد. صندلی پهن و راحت است و ترک‌نشین هم از امکانات مناسبی برخوردار است.

همچنین، رک استاندارد دارای دستگیره‌های بزرگ برای ترک‌نشین، نقاط اتصال برای کیف‌ها و پایه‌های نصب باکس است. اگر قصد سفرهای طولانی‌تر دارید، نسخه Tour با مجموعه کامل لوازم آلومینیومی ارائه می‌شود، اگرچه شما می‌توانید تنظیمات خود را از بین لوازم جانبی متنوع Suzuki انتخاب کنید. ویژگی‌هایی مانند باک سوخت ۲۰ لیتری و تنظیم‌کننده هیدرولیکی فشار تعلیق عقب برای تنظیم موتورسیکلت جهت حمل ترک‌نشین و/یا بار، نشان از قصد سوزوکی برای آسان کردن زندگی در هر سفر دارد.

بررسی عملکرد فنی و ترمز

با مطالعه این بخش، ممکن است احساس کنید که V-Strom 800RE بیشتر به کارایی و استفاده عملی توجه دارد تا هیجان. اما هنگامی که موتور ۷۷۶ سی‌سی خطی آن را روشن می‌کنید، متوجه یک سورپرایز خوشایند می‌شوید: این موتور روحیه‌ای از مدل‌های اسپورت GSX-8R و ۸S دارد. برای یک انجین موازی مدرن، این موتور بسیار روان عمل می‌کند و سیستم Cross Balancer و Clutch Assist از سوزوکی همراه با گشتاور در دسترس به خوبی با هم کار می‌کنند.

توان ۸۴ اسب بخار شاید در حد بالای کلاس خود نباشد، اما گشتاور ۷۸ نیوتون‌ متر آن به اندازه کافی قدرت دارد و عطش زیادی برای افزایش دور موتور و صدای جذابی در هنگام شتاب‌ گیری ارائه می‌دهد. شاید موتورسیکلت‌ های سریع‌تری وجود داشته باشند، اما ۸۰۰RE از عملکرد خود به خوبی بهره می‌برد و چه با استفاده از کلاچ و چه با استفاده از Quickshifter استاندارد، بیشتر از آنچه انتظار دارید لذت‌بخش است. ترمزهای دیسکی ۳۱۰ میلی‌متری دوگانه با کالیپرهای Nissin نصب شده به‌ صورت شعاعی در جلو و همراه با ترمز عقب ۲۶۰ میلی‌متری، قدرت توقف کافی را برای هر شرایطی فراهم می‌کنند.

بررسی سواری و هندلینگ

تاکنون متوجه شده‌اید که سادگی به معنای کسالت‌آور بودن نیست. V-Strom 800RE به‌ وضوح برای راحتی و کارایی در مسافت‌های طولانی طراحی شده، اما در شرایط دینامیک هم عملکرد خوبی دارد. این موتور ثابت کرده که برای یادگیری مهارت‌های جاده‌ای بسیار مناسب است. هندلینگ پیش‌ بینی‌ پذیر، ترمزهای قوی و موتور انعطاف‌پذیر، مبنایی محکم برای بهبود مهارت‌های رانندگی فراهم می‌کند.

  قابلیت دوام و اطمینان  

سوزوکی سرمایه‌گذاری زیادی در این پلتفرم موتور میان‌ سایز انجام داده است، و انتظار می‌رود که قابلیت اطمینان و دوام خوبی داشته باشد.

امکانات و تجهیزات

اگرچه V-Strom 800RE ارزان نیست، اما با توجه به تجهیزات استانداردی که ارائه می‌دهد، ارزش خوبی دارد. سیستم تعلیق Showa قابلیت تنظیم برای دمپینگ ندارد، اما تنظیم‌کننده پیش‌ بارگیری عقب به‌ صورت استاندارد وجود دارد. همچنین Quickshifter دوطرفه و سیستم الکترونیکی Suzuki Intelligent Ride System شامل سه حالت رانندگی، ABS در پیچ‌ها و سه سطح کنترل کشش وجود دارند. 

جمع‌بندی

سوزوکی V-Strom 800 شاید ظاهر هیجان‌ انگیزی نداشته باشد، اما موتورسیکلتی بسیار کاربردی است. چه برای رفت‌وآمد روزانه و چه برای سفرهای طولانی، با داشتن بار و وسایل اضافی، عملکرد آن در جاده‌های پرپیچ‌ و خم بیشتر از انتظارات است.

شاید هرگز هیجان‌انگیز نباشد یا توجه‌ها را به خود جلب نکند، اما به‌ خاطر این و به‌ ویژه به‌ خاطر پیشرانه غیرمنتظره‌اش، موتورسیکلتی جذاب‌تر از آن چیزی است که قبل از سوار شدن به آن فکر می‌کردیم.

سوزوکی V-Strom 800RE نه‌تنها برای کسانی که به دنبال یک موتورسیکلت عملی برای رفت‌وآمد و سفرهای طولانی هستند، مناسب است، بلکه برای افرادی که به دنبال سرگرمی در جاده‌های پرپیچ‌ و خم هستند نیز لذت‌بخش و مهیج خواهد بود. اگرچه ممکن است در نگاه اول موتور یا ظاهر هیجان‌ انگیزی نداشته باشد، اما عملکرد آن در جاده‌های خاکی و احساس رانندگی با آن، انتظارات شما را به‌ طور مثبتی تغییر خواهد داد

بررسی موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 800DEمدل ۲۰۲۴
منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین