کدخبر : 6868 تاریخ انتشار :
A

هزینه عمل‌های زیبایی در کشور؛ عمل بینی 15 تا 100 میلیون

هزینه عمل‌های زیبایی در کشور؛ عمل بینی 15 تا 100 میلیون

کارشناسان حوزه زیبابب معتقدند که رشد شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر منجر به افزایش جراحی پلاستیک در ایران شده است

 بر اساس اعلام انجمن جراحان پلاستیک کشورمان، تب عمل‌های زیبایی در کشور با سرعت بسیار بالایی رشد کرده و حتی پای جراحی زیبایی به جمع‌های مردانه هم رسیده است. 

در آبان ۱۴۰۲، نشریه فایننشال‌تایمز در گزارشی، وضعیت عمل‌های زیبایی در ایران را مورد بررسی قرار داد. بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش، «۳۲۰هزار عمل زیبایی در ایران در سال۲۰۲۲ انجام شده است.

«بر اساس آمار‌های جامعه بین‌المللی جراحی پلاستیک زیبایی، ایران از نظر تعداد عمل‌های جراحی انجام‌شده در سال۲۰۲۲ در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفت و در سال۲۰۱۶ در رتبه هجدهم قرار داشت. بر اساس آمار‌ها در سال۲۰۲۲ در ایران حدود ۳۲۰هزار عمل زیبایی شامل جراحی و غیرجراحی انجام گرفته که این رقم نسبت به ۱۵۱هزار عمل انجام شده در سال۲۰۱۶ رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.»

به اعتقاد کارشناسان این حوزه، رشد شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و منجر به وقوع سونامی جراحی پلاستیک در ایران شده است. به گونه‌ای که انجمن جراحان پلاستیک اعلام کرده است که بسیاری از جراحان زیبایی می‌گویند« از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده ۳۰ نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند، ۳۰ نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند،۴۰ درصد باقی مانده هم کسانی هستند که هم می‌توانند عمل کنند و هم می‌توانند عمل نکنند. با این حال روند رو به رشد عمل زیبایی در کشور نشان می‌دهد که مردم برای زیباتر شدن هزینه‌های هنگفتی را پرداخت می‌کنند. 

عمل بینی چند؟ 

در میان عمل‌های زیبایی، عمل بینی در کشورمان رتبه نخست را دارد. به گونه‌ای که ایرانیان در جهان رتبه اول عمل بینی را دارند. قیمت عمل‌های زیبایی به دلیل نداشتن اولویت برای شرکت‌های بیمه و همچنین دامنه ریسک بالای آنها بسیار زیاد است. هزینه جراحی زیبایی در تمامی دنیا در دسته هزینه‌های بسیار بالا قرار می‌گیرد. از آنجایی که عمل بینی یکی از جراحی‌های پرطرفدار میان ایرانیان است، قیمت عمل زیبایی بینی با توجه به نوع بینی، تخصص پزشک جراح، شهرت پزشک و ... متفاوت است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت عمل زیبایی بینی بین 17 تا115 میلیون تومان است. 

بر اساس تعرفه‌های غیر رسمی، هزینه عمل بینی استخوانی از 15 میلیون تومان شروع شده و تا بالای 50میلیون تومان هم ادامه دارد. قیمت عمل بینی گوشتی از 17میلیون تومان آغاز و تا 60میلیون هم ادامه دارد. عمل انحراف بینی یکی از جراحی‌هایی است که تلفیقی از عمل زیبایی و درمانی به شمار می‌رود به همین دلیل قیمت بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. هزینه عمل بینی انحرافی حدود 100 میلیون تومان است. 

هزینه بوتاکس و تزریق فیلر چقدر است؟

جراحان پلاستیک می‌گویند«بیشترین مراجعه کننده به ما برای زیبایی صورت است، هم غیرجراحی و هم جراحی، غیرجراحی مانند تزریق فیلر ,چربی و بوتاکس.»

به طور میانگین برای بوتاکس صورت بین 14 تا 4میلیون و برای تزریق چربی صورت بین 10 تا 14 میلیون و برای فیلر بین 25تا 80میلیون تومان باید پرداخت شود. به طور کلی کمترین هزینه عمل زیبایی در بخش صورت بین 4تا 5میلیون تومان است. البته در برخی مواقع تزریق بوتاکس، چربی و فیلر به صورت زیرزمینی هم انجام می‌شود که هزینه آن نصف قیمت، اما بدون تضمین است. 

زیباسازی پلک چقدر آب می‌خورد؟ 

در سال‌های اخیر عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) علاقمندان بسیاری پیدا کرده است. به عبارت دیگر قیمت عمل‌های زیبایی روز به روز در حال رشد و افزایش است. این عمل نوعی جراحی زیبایی است که برای رفع افتادگی و بف پلک انجام می‌شود. بر اساس تعرفه‌های سال گذشته قیمت جراحی پلک بالا 7تا10 میلیون تومان و قیمت جراحی پلک پایین 8تا 14میلیون تومان است. 

قیمت عمل‌های زیبایی در کشور، بسته به پزشک منتخب، نوع کلنیک زیبایی و میزان نیاز به جراحی کاملا متفاوت است و گاهی هزینه یک جراحی پلاستیک به دلیل متغییر بودن شرایط بسیار بالاتر از تعرفه‌های معمول است. 

صاف شدن شکم به چه قیمتی است؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم یکی دیگر از عمل‌های زیبایی است که ایرانیان علاقه بسیاری به آن دارند. این جراحی در راستای بهبود شکل و ساختار شکم انجام می‌شود و در نتیجه یک شکم صاف با پوستی سفت، شکل می‌گیرد.ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک همزمان حدود 40 تا 60 میلیون تومان هزینه دارد. 

رویش مو با چه قیمتی؟

کاشت مو یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار در میان آقایان است. بیشتر کاشت مو در کلنیک‌های زیبایی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که دارای قیمت‌های متفاوتی است. بر اساس تعرفه‌ها، هزینه کاشت مو به روش fue حدود 50 تا 70میلیون، هزینه کاشت مو به روش fit حدود 14 تا 25میلیون تومان، هزینه کاشت مو به روش fut حدود 15 تا 25میلیون تومان است که بسته به خدمات کلنیک و دستمزد پزشک متخصص این رقم تا بالای 20درصد هم احتمال افزایش دارد. 

به طور کلی قیمت هزینه عمل‌های زیبایی در دسته هزینه‌هایی قرار دارد که احتمال تخمین صد درصدی آن وجود ندارد و بسیاری از مراجعین پس از خروج از کلنیک و یا بیمارستان اعداد و ارقام بسیار بیشتری نسبت به هزینه پیش بینی شده پرداخت می‌کنند. 

منبع اکونگار
ارسال نظر

  • بی پول

    ما که پول نداریم و احتیاج هم به عمل جراحی بینی پلک و پوست داریم چکار کنیم باید اعتماد بنفس خودرا از دست بدهیم و حسرت بخوریم آیا دنیا و پیشرفتهاش فقط مخصوص پولدار هاست میخوام نباشه صد سال سیاه یکی کباب میخوره و دیگری دودشو استشمام میکنه این انصافه 😭😭

    • unknown

      😔😔😔

پربیننده ترین