کدخبر : 8641 تاریخ انتشار :
A

هزینه مدرسه غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید چقدر است؟

هزینه مدرسه غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید چقدر است؟

شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ بین 10 تا 80 میلیون است

مدارس غیرانتفاعی نسبت به سایر مدارس از مزیت های مختلفی همچون وجود اساتید متخصص و خبره، خدمات آموزشی با کیفیت و ... برخوردار می باشند که داوطلبان می بایست جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه ای را پرداخت نمایند. به همین منظور والدینی که قصد ثبت نام فرزند خود در مقطع تحصیلی جدید را داشته باشند می توانند مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: پشت‌پرده شهریه گران مدارس غیرانتفاعی چیست؟


معمولا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با همکاری آموزش و پرورش شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ را با توجه به امکانات ارائه شده توسط آن ها مشخص می کند که مبلغ آن با توجه به پایه تحصیلی، منطقه و استان و امکانات ارائه شده توسط مدرسه ها متفاوت است. با توجه به اهمیت اطلاع از هزینه مدرسه غیر دولتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای بسیاری از والدین، در ادامه شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ و عوامل تاثیرگذار بر آن بیان شده است.

شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

مدارس غیر انتفاعی، مبلغی با عنوان شهریه را در زمان ثبت نام مدارس از دانش آموزان دریافت می کنند که معمولا هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق برنامه و غیره را در بر می گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه ای که مدرسه غیر دولتی در آن واقع شده، متفاوت است.

در سال گذشته با اعلام رئیس سازمان مدارس غیر انتفاعی، الگوی شهریه مدارس غیر انتفاعی تغییر کرد و مدارسی که از نظر کیفیت امتیاز بالایی را کسب نموده بودند توانستند شهریه خود را افزایش دهند. در سال گذشته شهریه مدارس غیر انتفاعی بین ۵ الی ۴۸ میلیون تومان اعلام شد که با توجه به پایه تحصیلی، ساعات فوق برنامه، امکانات مدرسه و سایر موارد متفاوت است. البته لازم یه ذکر است که مدارس می توانستند با ارائه مستندات و دریافت مجوز از سازمان مدارس و مراکز غیر انتفاعی، تا ۴۰ درصد افزایش شهریه دهند.

طبق اعلام رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که با توجه به سال تحصیلی و امکانات ارائه شده توسط مدرسه متفاوت است. طبق اعلام این سازمان، شهریه ۴۰ درصد مدارس غیر انتفاعی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون، شهریه ۳۴ درصد مدارس بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون، شهریه ۱۴ درصد مدارس بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون، شهریه ۶ درصد مدارس بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون، شهریه ۲.۵ درصد مدارس ۵۰ تا ۶۰ میلیون، شهریه ۱.۵ درصد مدارس ۶۰ تا ۷۰ میلیو.ن و کمتر از ۱درصد مدارس بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون است.

طبق اعلام این مقام، هزینه های سرویس، ناهار، پوشش دانش آموز و سایر موارد با شهریه اعلام شده در سامانه ارتباطی نداشته و والدین می بایست برای اطلاع از آن ها به مدرسه مراجعه نمایند. مدارس غیر دولتی مجاز به افزایش شهریه برای پیش ثبت نام مدارس نخواهند بود. در سال جاری والدین می توانند با مراجعه به سایت mosharekatha.ir از میزان هزینه مطلع شوند.

طبق اعلام ریاست سازمان مدارس غیر دولتی، مبلغ دریافتی به عنوان پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی می بایست با توجه به شهریه مدارس در سال تحصیلی جاری از اولیا دانش آموزان اخذ شود و مدیران مدارس تنها مجاز به دریافت بخشی از شهریه در زمان پیش ثبت نام هستند. همچنین طبق اعلام این مقام، در صورت انصراف دانش آموز از پیش ثبت نام مدرسه به هر دلیلی، مدیران می بایست کل هزینه دریافت شده را به والدین عودت دهند.

همچنین خانواده‌هایی که بیش از نرخ مصوب پرداخت کرده اند می‌ توانند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کرده و یا با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند و خانواده‌ هایی که تا اول مهر و شروع سال تحصیلی قصد جابجایی مدرسه فرزند خود را دارند می‌ توانند ۹۵ درصد شهریه پرداختی را از موسسات مدرسه پس بگیرند.

لازم به ذکر است که ثبت نام مدارس تیزهوشان در سایت های مدارس و یا به صورت حضوری انجام می شود که علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به مقاله ای که لینک آن در ادامه ارائه شده است مراجعه نمایند.

شهریه کلاس های فوق برنامه در مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

هر ساله مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی به منظور برگزاری کلاس های فوق برنامه برای آمادگی بیشتر دانش آموزان در امتحانات و همچنین یادگیری بیشتر، اقدام به برگزاری کلاس های فوق برنامه می نمایند که معمولا شهریه کلاس های فوق برنامه در مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ جدا از هزینه و شهریه مدرسه می باشد و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می گردد. والدین می توانند از سایت مدارس یا مشارکت ها برای استعلام شهریه مدارس غیر دولتی اطلاعات بیشتری نیز کسب کنند.

هزینه لازم برای کلاس های فوق برنامه با توجه به عواملی مانند پایه دانش آموزان و همچنین با توجه به معلم و استادی که برای برگزاری فوق برنامه ها دعوت می شود متفاوت است. در سال جاری نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از دریافت هزینه بالاتر از اولیا، اقدام به تعیین سقف شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی نموده اند و در صورتی که مدرسه ای از این مبلغ بالاتر دریافت نماید شامل جریمه و برخورد خواهد شد.

طبق اعلام آموزش و پرورش، مدارس مجاز هستند تا سقف ۴۰ درصد شهریه مصوب مدرسه که بر اساس برنامه درسی رسمی دانش آموزان مشخص نموده اند را به عنوان شهریه فوق برنامه تعیین نمایند. به عبارتی می توان بیان نمود که اگر هزینه شهریه رسمی مدرسه ای ۱۰ میلیون تومان باشد، سقف شهریه فوق برنامه ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای این مدرسه ۴ میلیون تومان است و در صورت اعلام مبلغ بالاتر به دانش آموزان، با مدرسه برخورد خواهد شد.

منبع فرارو
ارسال نظر

پربیننده ترین