کدخبر : 8795 تاریخ انتشار :
A

بستن اینترنت آزاد ایرانسل چگونه است؟

بستن اینترنت آزاد ایرانسل چگونه است؟

استفاده از تعرفه آزاد اینترنت سبب هزینه چندبرابری خواهد شد؛ برای قطع کردن تعرفه آزاد اینترنت ایرانسل می‌توانید از کد دستوری که در ادامه خاهد آمد استفاده کنید

با ورود نسل اینترنت ۳G و بعد اینترنت ۴G و ۵G و رونق گرفتن اینترنت اشیاء IoT، استفاده از اینترنت برای همه یک امر طبیعی و بدیهی است. اما اگر قرار باشد که با مصرف اینترنت آزاد و هزینه هر گیگابایت ۶۰ هزارتومان و شاید هم بیشتر، در دنیای مجازی گشت و گذار کنیم، بهتر است به همین پرسه زدن در کوچه‌ها و اطراف محل بسنده کنیم!


بیشتر بخوانید: هدیه دولت به مردم؛ ۱۰ گیگ اینترنت رایگان


تا قبل از طرح قطع مصرف آزاد اینترنت ایرانسل ، کافی بود که فقط چند دقیقه بعد از اتمام بسته، در اینترنت یک گشت و گذار کوتاهی داشته باشی، آنگاه تمامی مبلغ شارژت به کلی مصرف می‌شد.

البته این موضوع برای مشترکین اعتباری کاملا ملموس بود و مشترکین دائمی را با استعلام صورت حساب شوکه می‌کرد. در این متن از وبلاگ ایساج سعی داریم که گذشت و گذار شما را در اینترنت با مدیریت هزینه‌ی ارتباطی درست، لذت بخش‌تر کنیم.

مصرف آزاد اینترنت ایرانسل چیست؟

مصرف آزاد اینترنت یعنی، بدون خرید بسته‌ی تعریف شده از جانب اپراتور، گزینه تبادل دیتا را روشن کرده و از اینترنت استفاده کنید. تحت این شرایط باید برای یک بسته یک گیگا بایتی ۳.۰۰۰ تومانی، حدودا ۲۰ برابر این مبلغ، هزینه کنید. خب مطمئنا این هزینه‌ی چند برابری اصلا بصرفه نیست و باید یکجوری جلوی آن را گرفت. اپراتور ایرانسل برای کنترل مصرف آزاد اینترنت، روش‌ ساده‌ای را تعریف کرده است که می‌توان مصرف خودکار اینترنت آزاد را بعد از اتمام بسته، قطع کرد.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم؟

از اول همه اینکه پیشنهاد می‌کنیم با خرید بسته اینترنت همراه برای سیم کارت‌های خود در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

با این حال، در گیر و دار فعالیت‌های کاری و اجتماعی، خیلی وقت‌ها خودمان را هم فراموش می‌کنیم چه برسد به اینکه حواسمان به زمان اتمام بسته اینترنت باشد. برای غیر فعالسازی مصرفِ‌ آزاد اینترنتِ ایرانسل، با اجرای یک دستورالعمل‌ ساده، یک بار برای همیشه برای قطع مصرفِ آزاد اینترنت ایرانسل اقدام کنید: ‌

کد قطع مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

  • در شماره گیر گوشی خود، کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* را وارد کنید.
  • سپس با وارد کردن عدد ۱ دستور خود را تأیید کنید.
  • اپراتور ایرانسل، با ارسال پیامکی ” مشترک گرامی، شما تعرفه طرح کمترل مصرف آزاد را بصورت رایگان فعال کرده‌اید” نتیجه دستور شما را اعلام می‌کند.

با فعال کردن طرح کنترل مصرفِ آزاد اینترنتِ ایرانسل، دسترسی به اینترنت فقط با خرید بسته تعریف شده از جانب اپراتور امکان پذیر می‌شود و با اتمام بسته به پایان می‌رسد. بنابراین مصرف اینترنت حتی به اندازه یک ثانیه بدون خرید بسته شدنی نیست و کلا جلوی مصرف آزاد اینترنت گرفته می‌شود.

کد فعال سازی مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید بدون فعال کردن بسته‌‌ای، از تبادل داده‌های خط خود استفاده کنید باید اول مصرف آزاد اینترنت ایرانسل را فعال کنید. چون در صورت غیر فعال بودن، اپراتور اجازه مصرف اینترنت را بصورت آزاد، یعنی با هزینه شارژ موجود، نمی‌دهد. اما چگونه اینترنت آزاد را فعال کنیم؟ برای نحوه فعال سازی مصرفِ آزاد اینترنتِ ایرانسل دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

فعال کردن تعرفه آزاد ایرانسل و طرح پایه ثانیه‌ای ایرانسل

  • در شماره گیر گوشی خود، کد دستوری #۴*۳*۵۵۵* را وارد کنید.
  • در مرحله بعد، بمنظور تأیید فعال سازی طرح پایه‌ ثانیه‌ای مصرف اینترنت آزاد ایرانسل، عدد یک را وارد کنید.
  • در آخر، اپراتور ایرانسل به شما اعلام می‌کند که درخواست طرح پایه ثانیه‌ای ایرانسل (مصرف آزاد اینترنت)، برای شما ثبت شده و با دریافت تأییدیه فعال می‌شود.
منبع ایساج
ارسال نظر

پربیننده ترین