کدخبر : 15549 تاریخ انتشار :
A

پیش‌بینی قیمت طلا؛ سقف بازار واقعا کجاست؟

پیش‌بینی قیمت طلا؛ سقف بازار واقعا کجاست؟

قیمت طلای 18 عیار می‌تواند با رد شدن از مقاومت چهار میلیون 116 هزار تومان ، مقاومت چهار میلیون و 128 هزار تومانی را بیازماید

قیمت ۳۶۰- طلای ۱۸ عیار در ماه اخیر توانست رکورد قیمتی خود را بشکند و اکنون حدود ۱۰ روز است که در حدود قیمت چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت طلا به حمایت‌های چهار میلیون و ۷۸ هزار، چهار میلیون ۷۰ هزار و چهار میلیون ۵۹ هزار تومان پشت گرم است درحالی که در روبه روی خود مقاومت‌های چهار میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، چهار میلیون و ۱۲۸ هزار و چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان را می‌بیند. طلای ۱۸ عیار در یک سال اخیر بازدهی حدود ۷۵ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است.

قیمت طلا در ماه های اخیر؛ صعود و رکورد شکنی

در این ماه قیمت طلا روند روبه رشدی داشته است. البته این روند رشد که از اواخر مرداد شروع شده بود به تدریج در شهریور شدت پیدا کرد. این رشد حتی در این ماه روند سریع تری هم به خود گرفت. اگر بخواهیم با عدد و رقم این روند را درک کنیم باید بدانیم که قیمت طلا 18 عیار در 25 مهرداد 1403 برای هر گرم سه میلیون 467 هزار تومان بود درحالی که امروز 25 مهر روی قیمت چهار میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفته یعنی در سه ماه 18.2 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

فرارو | اسرار بازار خرید و فروش طلای آب شده

بازدهی یک ماهه آن نیز 10 درصد بوده است. رکورد شکنی تاریخی  طلای 18 عیار در 15 مهر با با قیمت چهار میلیون و 140 هزار تومان برای هر گرم اتفاق افتاد. ولی از 15 مهر به بعد قیمت حول 4 میلیون 100 هزارتومان در حال نوسان بوده است. البته قابل توجه است از نهم مهر ماه قیمت هر گرم طلای 18 عیار از کانال چهار میلیون تومان پایین نیامده است.

کف و سقف احتمالی طلا در میان مدت

با بررسی سطوح  حمایتی  و مقاومت‌های طلای 18 عیار می‌توان فهمید که حمایت اول طلا روی قیمت چهار میلیون و 78هزار تومان  قرار دارد. همچنین دومین سطح حمایتی طلا در سطح چهار میلیون 70 هزار تومان قرار گرفته است. حمایت سوم هم در کف چهار میلیون و 59 هزار تومان جا گرفته است. اما در رابطه با سقف های مقاومت باید گفت که اولین سطح مقاومتی طلا قیمت چهار میلیون و 116 هزار تومان است. اگر قیمت طلا بتواند مقاومت اول را بشکند، می تواند خود را به مقاومت دوم یعنی چهار میلیون و 128 هزار تومان برساند. درصورت رد مقاومت دوم،  طلا می‌تواند گوشه چشمی هم  به مقاومت سوم در سقف چهار میلیون و 145 هزار تومان داشته باشد.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین