کدخبر : 7701 تاریخ انتشار :
A

قیمت سکه و ۲ پیش‌بینی مهم درمورد بازار طلا

قیمت سکه و  ۲ پیش‌بینی مهم درمورد بازار طلا

معامله گران دو پیش بینی متفاوت برای حرکت قیمت سکه در بازار امروز متصورند که باید دید کدام یک رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت

معامله گران در حالی امروز خود را برای آغاز معاملات آماده می کنند که نسبت به دو روز گذشته و پیش از عید قربان همچنان شاهد حرکت خلاف جهت طلا و سکه بودند و فلز گرانبهای داخلی در حالی به کانال ۳۹ میلیون تومان وارد شد و ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورد که تا طلای آبشده در مسیر صعودی حرکت کرد و در میانه کانال ۱۴ میلیون تومان ایستاد.

این دومین بار در سال ۱۴۰۳ است که گذر سکه به کانال ۳۹ میلیون افتاده است و پیش از این هم در پنجم خرداد یک بار تا مرز ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده بود، اما توان تثبیت در این محدوده و تداوم کاهش قیمت را نداشت و دوباره به بالا بازگشت. معامله گران معتقدند بازار سکه در آن ناحیه حمایت مهمی دارد که اجازه کاهش بیشتر را تا الان نداده است.

اما نظر معامله گران درباره طلای آبشده متفاوت است؛ به عقیده این گروه مرز ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای آبشده بسیار مهم است و ماندگاری در بالای این مرز می تواند رشد قیمت را تا محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به دنبال داشته باشد. به عقیده این گروه از فعالان بازار طلای آبشده با عدم کاهش قیمت و حفظ مرز حمایت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه، نشان داد که همچنان تمایل صعودی خود را حفظ کرده و برای ادامه این روند و حرکت به سمت مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیاز به عبور از حمایت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تثبیت بالای آن دارد.


بیشتر بخوانید: قیمت شمش طلا امروز در حراج چقدر بود؟


نوسانات طلا در بازار جهانی اما تا حدودی با طلای آبشده متفاوت بود و ارزش هر اونس که روز گذشته در جریان معاملات تا ۲۳۱۵ دلار پایین رفته بود، در نیمه دوم روز بهبود پیدا کرد و ۲۳۲۴ دلار رسید. ارزش اونس امروز و در لحظه تدوین این گزارش ۲۳۲۵ دلار است.

اما پیش بینی معامله گران از روند حرکتی سکه با توجه به نوسانات اونس و همچنین طلای آبشده بر دو محور استوار است،‌ گروه اول معتقدند قیمت سکه مرز مهم ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که کف مهمی برای این فلز گرانبهای داخلی محسوب می‌شود را شکسته است و همین موضوع می تواند زمینه ساز تقویت جناح کاهشی در بازار امروز و کاهش قیمت سکه تا کف ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شود. 

گروه دوم اما با استناد به روند قیمت سکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا به امروز و عدم ماندگاری آن در کانال ۳۹ میلیون تومان، پیش بینی می‌کنند، سکه در حفظ این محدوده ناتوان است و نمی تواند کاهش بیشتری داشته باشد. به عقیده این گروه سکه امروز از محدوده ۳۹ میلیون تومان خارج شده و روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

 

منبع اقتصادنیوز
ارسال نظر

پربیننده ترین