کدخبر : 7273 تاریخ انتشار :
A

پرداخت این وام مسکن‌ها آغاز شد

پرداخت این وام مسکن‌ها آغاز شد

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بانک مسکن از اسفند ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کرد، گفت: هفته گذشته برای ازسرگیری وام با این بانک به تفاهم رسیدیم

غلامرضا صالحی در حاشیه برگزاری نمایشگاه آبادیران با یادآوری اینکه از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است اظهار کرد: سال گذشته تعداد سهمیه وام نوسازی مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت اگر بتوانیم تا سال ۱۴۰۵ هر سال ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کنیم تعداد واحدهایی که مقاوم سازی می شود به بالای ۷۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: در سه سال دولت سیزدهم حدود ۷۵۰ هزار فقره وام مسکن روستایی مصوب و ابلاغ شد که تا امروز بالای ۵۰۰ هزار نفر برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ساخت ۳۰۰ هزار واحد در سه سال اخیر به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از بهمن سال گذشته تا امروز ۲۸۵ هزار واحد برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد قرارداد ۱۸۰ هزار واحد امضا شده است.

رییس بنیاد مسکن با یادآوری آغاز ساعت ۵۵۱ هزار مسکن روستایی در دولت سیزدهم آغاز شده که تعداد ۲۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه سقوط می‌کند؟ 


صالحی درباره وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم ضمن اینکه تسهیلات دهی بانک ملی نیز از همین هفته آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، افزود: تا امروز ساخت ۸۱۷ هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی بالای ۶۰ درصد و مسکن شهری حدود ۳۰ درصد است.

وی بیان کرد: دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان است که باعث شده به پیشرفت فیزیکی زمانبندی شده نرسیم. ضمن اینکه برخی تعاونی‌های مسکن نیز در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی همچنین درباره تفاهمنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران، گفت: در باغ آذری، شوش و خانی آباد ساخت واحدها آغاز شده که پیشرفت ۲ پروژه اول حدود ۳۰ درصد است. پروژه ۲۲۰۰ واحدی خانی آباد نیز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

منبع تسنیم
ارسال نظر

پربیننده ترین