کدخبر : 9289 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید مسکن در قزوین/ آپارتمان 100 متری چند؟

راهنمای خرید مسکن در قزوین/ آپارتمان 100 متری چند؟

متقاضیان برای خرید آپارتما‌هایی باز متراژ بالای 100 متر، در این شهر باید حداقل بودجه‌ای معادل سه میلیارد تومان را در نظر داشته باشند

قزوین یکی از استان‌های غربی ایران است که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن، طی بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ تورم بالاتر از ۱۸۰ درصد را تجربه کرده و رتبه هشتم تورم مسکن را بین استان‌ها دارد. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز این استان چه بودجه‌ای را باید در نظر داشت؟


بیشتر بخوانید: بازار مسکن تهران؛ کدام منطقه صدرنشین معاملات است؟


فروردین‌ماه امسال بود که مرکز آمار ایران گزارشی از تورم مسکن استان‌ها از بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ منتشر کرد.

بر این اساس، استان قزوین، هشتمین جایگاه را بین باقی استان‌ها داشت و در این مقطع زمانی، تورمی بالاتر از ۱۸۰ را تجربه کرده بود. اما در حال حاضر برای خرید خانه در مرکز این استان چقدر باید هزینه کرد؟

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در قزوین بیانگر آن است که اکنون با بودجه دو تا چهار میلیارد تومان می‌توان در این شهر آپارتمان‌هایی با متراژ مختلف و عمر متفاوت خریداری کرد. برای مثال اکنون آپارتمانی ۶۸ متری در محدوده کاشانی که ساخت آن به سال ۱۳۹۲ بازمی‌گردد، بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین واحد دیگری در خیابان ولیعصر که در سال ۱۳۸۴ ساخته شده، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

متقاضیان برای خرید آپارتما‌هایی باز متراژ بالای ۱۰۰ متر، در این شهر باید حداقل بودجه‌ای معادل سه میلیارد تومان را در نظر داشته باشند. برای مثال اکنون مالک آپارتمانی ۱۰۰ متری در یکی از محلات جنوبی شهر قزوین، برای واحد نوساز خود قیمتی معادل سه میلیارد تومان را در نظر گرفته است.

بودجه بالاتر از پنج میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمان‌های با متراژ بالاتر از ۱۲۰ متر و عمر کمتر از پنج سال خریداری کنند.

قزوین

منبع تجارت نیوز
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

پربیننده ترین