کدخبر : 15481 تاریخ انتشار :
A

پنج دلیل برای برتری S24 FE نسبت به S24 پلاس

پنج دلیل برای برتری S24 FE نسبت به S24 پلاس

نسخه Fan Edition یا همان FE سری گلکسی اس 24 به‌تازگی عرضه شده است

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ از سال‌های گذشته، گوشی‌های مدل FE سامسونگ، با هدف ارائه یک تجربه کاربری تقریبا پرچمدار با قیمت مقرون‌به‌صرفه تولید می‌شوند. سامسونگ معمولا با اتخاذ تصمیمات استراتژیک، کاهش هزینه را طول فرآیند تولید این گوشی‌ها پیاده‌سازی می‌کند.

با این حال، گلکسی اس ۲۴ FE امسال کمی متفاوت است. در حالی که کاملا با مشخصات همتایان گران‌تر خود مطابقت ندارد، بلکه در مقایسه با مدل‌های قبلی خود نسبت به گوشی‌های پرچمدار نزدیک‌تر شده است. 

در طول بررسی‌های گلکسی اس ۲۴ FE، کاربران از مطابقت داشتن آن به گلکسی اس ۲۴ پلاس از لحاظ عملکرد و قابلیت‌های دوربین، هیجان‌زده می‌شوند. حتی در برخی موارد، نسخه FE بهتر از پلاس عمل می‌کند. 

در نتیجه با توجه به اندازه مشابه آن‌ها، گلکسی اس ۲۴ پلاس می‌تواند منطقی‌ترین گزینه از سری پرچمدار برای رقابت با گلکسی اس ۲۴ FE باشد.

ما در این مطلب توضیح خواهیم داد که چرا ارزش کاربری گلکسی اس ۲۴ FE با قمت ۶۴۹ دلار، بالاتر از گلکسی اس ۲۴ پلاس با قیمت ۹۹۹ دلار است و این تفاوت قیمت ۳۵۰ دلاری، باعث نشده تا برای گلکسی اس ۲۴ پلاس، ارزش پرداخت آن را داشته باشد.

دوربین

Galaxy_S24_FE_0d35ccc4e9

سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی اس 24 FE به‌وضوح اعلام کرد که همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس را خواهد داشت و حتی قسمت پردازش تصویر یکسانی نیز دارد.

این حقیقت در بررسی‌های مختلف نیز قابل مشاهده است و عملکرد دوربین هر دو گوشی در یک محیط کنترل شده نشان می‌دهد که گلکسی اس 24 FE می‌تواند تقریبا به همان امتیاز کلی گلکسی اس 24 پلاس برسد.

دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی نیز بین این دو گوشی یکسان است و تنها تفاوت‌ها در دوربین‌های تله‌فوتو و سلفی است که در گلکسی اس 24 FE به‌ترتیب 8 و 10 مگاپیکسل بوده و در گلکسی اس 24 پلاس هم به‌ترتیب 10 و 12 مگاپیکسل است. 

حتی با این تغییرات، تفاوت کیفیت تصاویر در حد بسیار پایینی است و تنها دوربین سلفی گلکسی اس 24 پلاس، تاحدودی عملکرد بهتری داشته است. این اختلاف جزئی موجود هم بیشتر حاشیه خطا اندازه‌گیری‌ها هستند و می‌توان گفت که هر دو گوشی، عملکرد یکسانی در عکاسی دارند.

پردازنده و عملکرد کلی

Galaxy_S24_FE_VS_Galaxy_S24_Plus_2_26aabca5c0

یکی دیگر از شگفتی‌ها در نسخه FE امسال، پردازنده تقریبا مشابه آن با سری پرچمداران است. گلکسی اس 24 پلاس، در کشورهای خارج از آمریکا و کانادا از تراشه اگزینوس 2400 استفاده می‌کند و این در حالی است که گلکسی اس 24 FE، تراشه اگزینوس 2400e را دارد.

در کمال تعجب، تراشه اگزینوس 2400e در تست‌های بنچمارک هم عملکرد شگفت‌انگیزی دارد و از نظر قدرت پردازشی، در تست‌های تک‌هسته‌ای با پردازنده گلکسی اس 24 پلاس برابری می‌کند. 

به‌طور کلی از تست‌های بنچمارک این تراشه می‌توان به این نتیجه رسید که در کاربری معمولی، نمی‌توان به تفاوت قابل‌توجهی در عملکرد این دو گوشی اشاره کرد.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری و قابلیت‌های دیگر

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گلکسی اس 24 FE نیز همان تعهد آپدیت نرم‌افزاری 7 ساله را دارد. این بدان معناست که هر به‌روزرسانی نرم‌افزاری در آینده با ویژگی‌های جدید یا بهبود در رابط کاربری به نفع گلکسی اس 24 FE است و تجربه‌ای طولانی مدت و مدرن را برای استفاده آن تضمین می‌کنند.

با این تعهد 7 ساله پشتیبانی، گلکسی اس 24 FE برای آینده به‌خوبی مجهز است و خریداران می‌توانند برای سال‌ها از تجربه کاربری روان آن لذت ببرند.

نمایشگر

Galaxy_S24_Plus_8534980137

در حالی که ممکن است گلکسی اس 24 FE، همان وضوح و حداکثر روشنایی گلکسی اس 24 پلاس را نداشته باشد، اما این تفاوت در مقایسه قابل‌توجه نیست و براساس تجربه کاربران متفاوت، نمایشگر گلکسی اس 24 FE بسیار شبیه گلکسی اس 24 پلاس است.

در هر دو گوشی از نمایشگر یکسان 7.6 اینچی استفاده شده که آن‌ها را برای مصرف محتوای بصری ایده‌آل می‌کند. آن‌ها همچنین محافظ گوریلا گلس تقریبا یکسان و حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز دارند که اسکرول روانی برای هر دو دستگاه تضمین می‌کند.

علاوه‌بر آن، دقت رنگی نمایشگر نیز در این دو گوشی یکسان است و عملکرد مشابهی در نمایش رنگ‌ها را ارائه می‌دهند.

کیفیت صدا

گوشی‌های بزرگ‌تر سامسونگ کیفیت صدای بسیار خاصی را ارائه می‌دهند و گلکسی اس 24 FE همان می‌توان به‌اندازه گلکسی اس 24 پلاس درخشش داشته باشد. این احتملا به‌دلیل فاکتورهای شکلی بزرگ‌تر آن‌ها است که امکان تولید صدای غنی‌تری را با استفاده از اسپیکرهای بزرگ‌تر فراهم می‌کند.

ترکیب کیفیت صدای عالی و عملکرد چشم‌گیر نمایشگر می‌تواند یک گوشی را به محبوب گیمرها تبدیل کند که با در نظر گرفتن سخت‌افزار قدرتمند هم این دو گوشی می‌توانند یکی از بهترین‌ها برای بازی باشند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که اشاره کردیم، این دلایل ممکن است چندان چشم‌گیر به‌نظر نرسند، اما با در نظر گرفتن از لحاظ قیمت حدود 350 دلار اختلاف قیمت دارند و در عوض این 350 دلار، ارتقا چندان قابل‌توجهی را دریافت نخواهید کرد، در نتیجه انتخاب گلکسی اس 24 FE می‌تواند سودمند باشد.

منبع جی‌اس‌ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین