کدخبر : 6684 تاریخ انتشار :
A

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

بیمه‌های دولتی مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نداده‌اند و بیمار مجبور است خودش تمامی مخارج را پرداخت کند

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، کمی زیاد است و به همین خاطر، بسیاری از افراد، در پرداخت این هزینه به مشکل بر می‌خورند. بیمه‌های دولتی مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی هم، این مورد را تحت پوشش قرار نداده‌اند و بیمار مجبور است از جیب خود، تمامی مخارج را پرداخت کند. البته هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هم، عدد خیلی کم و جزئی نخواهد شد. اما باز هم برخی از بیمه‌های خصوصی، مقداری از هزینه پرداختی را تحت عنوان بیمه تکمیل درمان، پرداخت می‌کنند که از هیچی، بهتر است.

افرادی که فاقد هر گونه بیمه درمانی، تکمیلی و یا بیمه‌های دولتی هستند، باید این هزینه را از جیب خود پرداخت کنند. به همین دلیل، بسیاری از آن‌ها، از انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، منصرف می‌شوند. چه بسا، برخی از افراد به دندان مصنوعی روی بیاورند که آن هم می‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد.

به خاطر بالا بودن قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، بهتر است به کلینیک‌های تخصصی که با بیمه قرارداد دارند، مراجعه کنید. ما قصد داریم در اینجا، صفر تا صد این مورد را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر هزینه دارد؟

اگر دندان‌های آسیب دیده دارید و این دندان‌ها زیر ۱۰ تا هستند، می‌توانید با خیال راحت و با هزینه کم، ایمپلنت کنید. هزینه کاشت دندان طبیعی به روش ایمپلنت برای شما، مبلغ خیلی زیادی نخواهد بود. حتی می‌توانید آرام آرام و طی چند ماه این کار را با شرایط قسطی هم، انجام دهید. اما زمانی که کل دندان‌های شما مشکل داشته باشند، بهتر است درمان با ایمپلنت را زودتر شروع کنید. قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، هزینه زیادی در پی دارد اما در صورتی که تکلیف دندان‌های خود را زودتر مشخص نکنید، عوارض و بیماری‌هایی گریبان شما را خواهند گرفت که هزینه آن‌ها بسیار بیشتر از ایمپلنت خواهد بود.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با توجه به نوع ایمپلنت، دستمزد پزشک، خارجی یا ایرانی بودن ایمپلنت و هزینه‌های جانبی این کار، متفاوت است. بسیاری از افرادی که ایمپلنت کامل انجام می‌دهند، پیش از انجام این کار، یک بیمه تکمیلی درمان انفرادی یا گروهی خریداری می‌کنند تا بخشی از هزینه‌های آن‌ها پوشش داده شود. اگر خواهان انجام دادن ایمپلنت هستید، باید مشخص کنید که ایمپلنت فوری می‌خواهید یا معمولی. هزینه این دو با هم تفاوت‌هایی دارد.

قیمت ایمپلنت فوری، کمی گران‌تر است. اما ایمپلنت معمولی، قیمت با صرفه‌تری دارد. باید این را هم در نظر بگیرید که بسیاری از دندان پزشکان برای ایمپلنت فوری، به صورت اقساطی با بیماران کنار می‌آیند.

در میان دندان‌های فک بالا و پایین، دندان‌های جلو، هزینه بیشتری برای ایمپلنت دارند. هزینه کاشت دندان جلو، معمولا بالاتر است زیرا این دندان‌ها در دید هستند و باید حتما روکش شوند. هزینه و قیمت روکش ایمپلنت نیز به هزینه کاشت دندان‌های جلو، اضافه می‌شود.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به صورت آزاد

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی، طبق تعرفه مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، تعیین می‌شود. این نهاد، قیمت‌ها را در یک طیف از حداقل تا حداکثر، دسته بندی می‌کند. برخی از دندانپزشکان، هزینه و دستمزد کار خود را روی حداکثر و برخی روی حداقل، دریافت می‌کنند. البته به این مبلغ، باید هزینه تامین مواد اولیه و متریال ( فیکسچر، آباتمنت، عاج دندانی و . . . ) را هم اضافه کرد.

اگر دندان‌های شما نیاز به ایمپلنت دارند، باید بدانید که بیمه‌های دولتی، هزینه آن‌ها را پوشش نمی‌دهند. حتی در بیمارستان‌های دولتی هم، این کار انجام نمی‌شود. مگر اینکه از میان بیمه‌های دولتی، بیمه ایران داشته باشید. این بیمه‌ هم در پرداخت هزینه‌های مربوط به ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، محدودیت‌های خاصی دارد.

برای انجام ایمپلنت دندان‌ها، راهی جز مراجعه به مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی ندارید و باید به صورت آزاد، هزینه را پرداخت کنید. طبیعی است که قیمت ایمپلنت دندان در تهران، زیاد است و اگر بیمه تکمیلی ندارید، باید مبلغ بالایی را پرداخت کنید. در نهایت با صحبت کردن با دندانپزشک، می‌توانید هزینه مورد نظر را قسطی پرداخت کرده و تخفیف بگیرید.

قیمت انواع ایمپلنت ایرانی و خارجی

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با توجه به نوع ایمپلنت و جنس اجزای آن، متفاوت است. اگر از ایمپلنت ایرانی استفاده شود، هزینه آن پایین‌تر از نوع خارجی خواهد بود. در حال حاضر و در سال ۱۴۰۳، قیمت ایمپلنت ایرانی در حدود ۳ و نیم میلیون تومان برای هر یک واحد ایمپلنت است. این ایمپلنت‌ها، در مقابل ایمپلنت‌های بی کیفیت چینی، خیلی بهتر عمل می‌کنند. اما باید پذیرفت که ایران در تولید ایمپلنت، خیلی قوی ظاهر نشده است و کیفیت آن‌ها در مقایسه با نوع کره‌ای یا آمریکایی، غیر قابل قیاس است.

قیمت ایمپلنت کره‌ای، با توجه به کیفیت و برند سازنده آن، از ۷ تا ۱۳ میلیون تومان، متفاوت است.  اگر به دنبال این هستید که ایمپلنت شما تا سال‌ها دوام داشته باشد و بدون هیچ مشکلی بتوانید به غذا خوردن خود ادامه دهید، می‌توانید از ایمپلنت‌های خارجی استفاده کنید. برخی از برندهای کره‌ای و اروپایی، امتحان خود را پس داده و ایمپلنت‌های خوبی هستند. ایمپلنت‌های آمریکایی نیز، طرفداران بسیار زیادی دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با بیمه، نسبت به نوع بیمه و فرانشیز آن، متفاوت است. البته باز هم لازم به ذکر است که هیچ کدام از بیمه‌های دولتی مانند تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح، هزینه‌های ایمپلنت را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند. روی صحبت ما در اینجا، بیمه‌های خصوصی و تکمیل درمان آن‌ها است.

اگر بیمه تکمیلی درمان داشته باشید، قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین برای شما، کمتر از مبلغ ویزیت خواهد شد. معمولا با توجه به میزان فرانشیز بیمه، شما فقط بخشی از هزینه را پرداخت می‌کنید. مابقی آن را می‌توانید از پوشش بیمه‌ای خود استفاده کنید.

اگر مطب مورد نظر با بیمه تکمیلی شما قرارداد نداشته باشد، می‌توانید هزینه و قیمت کاشت دندان طبیعی خود را کامل بپردازید و بخشی از آن را طی یک فاکتور، از بیمه دریافت کنید.

هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان چقدر است؟

امکان دارد قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، با توجه به هزینه‌های جانبی درمان، کمی بیشتر شود. این هزینه‌های جانبی، شامل ویزیت معاینه، هزینه جراحی ریشه‌های باقی مانده در لثه، کشیدن دندان‌های خراب یا حتی سالم هستند. برخی از هزینه‌های جانبی دیگر، مانند خرید دارو هم، باید از جیب پرداخت شوند.

در آخر باید متذکر شد که  قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، کم نیست و اگر قرار است از ایمپلنت‌های خارجی و با کیفیت استفاده کنید، بهتر است از قبل، فکری به حال بیمه تکمیل درمان کنید.

منبع گسترش نیوز
ارسال نظر

پربیننده ترین