کدخبر : 9781 تاریخ انتشار :
A

هزینه کاشت مو در سال 1403 چقدر است؟

هزینه کاشت مو در سال 1403 چقدر است؟

هزینه کاشت مو با توجه به تکنیک مورد استفاده بین 30 تا 40 میلیون تومان متغیر است

ایران با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های پزشکی و درمانی به یکی از مقاصد محبوب برای توریست‌های پزشکی تبدیل شده است. کاشت مو یکی از خدمات پزشکی است که در ایران با کیفیت بالا و هزینه‌های مقرون به صرفه ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟​


مزیت‌های کاشت مو در ایران

ایران دارای بهترین و باتجربه ترین پزشکان متخصص در زمینه کاشت مو است که از جدیدترین تکنیک ها و روش ها  و به روز ترین تجهیزات پیشرفته برای این عمل استفاده میکنند اما جالب است بدانید هزینه کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور های همسایه پایینتر است . علاوه برآن ایران یکی از مقاصد محبوب توریست پزشکان است که امکانات رفاهی و خدمات گردشگری مناسب برای متقاضیان عمل های زیبایی فراهم کرده است

لازم به ذکر است باتوجه به تعداد بالای کلینیک های کاشت مو در تهران و حضور پزشکان متخصص در این شهر به نسبت سایر استان های ایران با کیفیت و هزینه پایینی انجام میشود.

انواع روش های کاشت مو که در ایران انجام می‌شود

در اغلب کلینیک های کاشت مو در ایران از جدیدترین متد و تکنیک ها  و پیشرفته ترین تجهیزات آلمانی برای عمل کاشت و برداشت فولیکول ها استفاده می‌شود که هرکدام مناسب برای افراد با شرایط خاصی است :

  • FUT (Follicular Unit Transplantation):

این روش یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو در ایران است که پزشک نوار باریکی از پوست پشت سر برداشته می‌شود و فولیکول‌های مو از آن جدا شده و در نواحی به شدت دچار ریزش شده و کم مو و کم پشت کاشته می‌شوند. این روش مناسب افرادی با میزان بالای طاسی مناسب است هستند که نیاز به کاشت  با تراکم زیادی در یک جلسه دارند. هزینه کاشت مو به روش FUT  از سایر روش های کاشت مو کمتر است و در معتبرترین کلینیک های ایران بین ۲۴ تا ۲۶ میلیون میباشد ( حدودا  دلار )

  • FUE (Follicular Unit Extraction):

در این روش، فولیکول‌های مو به صورت تک‌تک و با ظرافت بسیار بالا از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شوند و در نواحی مورد نظر کاشته می‌شوند. این روش باعث می‌شود که جای زخم کمتری باقی بماند و برای  خانم ها و آقایانی که طاسی سکه ای دارند یا فقط در ناحیه جلو سر نیاز به کاشت دارند مناسب است. در این روش برداشت و کاشت فولیکول های مو با ظرافت بسیار بالا و حداقل زخم انجام میشود و دوره نقاهت بسیار کوتاه تر است. هزینه ای روش کاشت مو به دلیل زمان بیشتر عمل و نیاز به تجربه و تخصص بیشتر از روش FUT بیشتر است و در کلینیک های تهران بین ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

  • BHT (Body Hair Transplantation):

در این روش، موهای بدن به عنوان منبع اهداکننده برای کاشت استفاده می‌شوند. این روش برای افرادی که بانک موی سرشان کافی نیست یا بسیار نازک است ، گزینه مناسبی است و می‌تواند نتایج قابل قبولی ارائه دهد. در این تکنیک از موهای سینه و موهای ریش با تکنیک مشابه FIT برای برداشت فولیکول های مو استفاده میشود. برای افرادی که تمام سر طاس هست این روش یک معجزه است هزینه کاشت مو به روش BHT  در کلینیک های معتبر کاشت مو در ایران بین ۳۱ تا ۳۳ میلیون تومان میباشد.

ترکیب Micro و BHT: این روش ترکیبی از تکنیک‌های Micro و BHT است که برای بیماران با طاسی گسترده و نیاز به تراکم بالای مو پیشنهاد می‌شود. 

865185_551

  • SUT (Suction Assisted Follicular Extraction):

یکی از بهترین و جدیدترین متد های کاشت مو در ایران روش SUT است که در این روش  تمام مراحل کاشت، از برداشت فولیکول‌ها تا کاشت گرافت ها توسط دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته و با نظارت متخصص کاشت انجام می‌شود. این روش کمترین عوارض را در بین انواع روش‌های کاشت دارد و در عوض نتایج عالی و طبیعی هم به دنبال دارد.

با استفاده از این روش در یک جلسه تا ۱۴۰۰۰ گرافت مو را میتوان کاشت و این روش بدون نیاز به جراحی و خونریزی است و نقاهت بسیار کوتاهی دارد. همچنین یکی از مهمترین مزایای این روش خط رویش کاملا طبیعی مو است و برای افرادی که نمیخواهند کسی متوجه کاشت مو آنها شود بسیار مناسب است در تکنیک Micro SUT که نوع پیشرفته تری است زاویه و خواب مو حالت کاملا طبیعی دارد و خط جلوی سر یا تاج سر هم متناسب با چهره فرد طراحی میشود. هزینه این روش در مراکز کاشت موی ایران ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان است.

  • کاشت مو MICRO FIT  در ایران:

این روش ترکیبی از روش های SUT و FIT است که از دستگاه های ظریف و مینیاتوری برای برداشت کرافت ها استفاده میشود و میزان آسیب و زخم روی پوست را به حداقل میرساند. این تکنیک برای افرادی مناسب است که بانک موی بسیار قوی دارند و بافت پوست پشت سرشان کاملا سالم است و نیازی به تراشیدن سر نیست. هزینه تقریبی کاشت مو به روش Microfit حدودا ۳۵-۴۰ میلیون تومان است که بیشتر در شهر هایی مانند تهران و شیراز انجام میشود.

  • Micro Hairline and Crown:

در این روش، تمرکز بر کاشت مو در ناحیه‌های خط مو و تاج سر است تا ظاهر طبیعی و جذابی برای خط مو ایجاد شود. این روش مناسب افرادی است که خط موی جلوی سر یا تاج سرشان کم‌پشت شده است. در ایران با استفاده از اسکنر های سه بعدی مجهز به هوش مصنوعی با توجه به چهره فرد خط مو و تاج سر طراحی میشود سپس با دقت و ظرافت بالا اقدام به کاشت فولیکول ها میکنند. حدود هزینه کاشت مو به روش میکرو هیرلاین در ناحیه جلو و تاج سر ۲۵ میلیون تومان است که باتوجه به مقدار تراکم مورد نیاز در مراکز کاشت مو متفاوت است.

  • Micro Hairline to Vertex:

این روش کاشت مو از خط مو تا ورتکس (مرکز بالای سر) را شامل می‌شود و برای افرادی که نیاز به پوشش کامل‌تری دارند، مناسب است. این تکنیک باعث تراکم بالای مو در ناحیه‌های مختلف سر می‌شود. حدود قیمت کاشت مو در ناحیه هیرلاین تا ورتکس در معتبرترین مراکز کاشت موی ایران ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان است

هزینه های کاشت مو در ایران

هزینه کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه است. قیمت‌ها معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است که بسته به روش کاشت، تعداد گرافت‌ها و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود.

جدول مقایسه هزینه کاشت مو در ایران و سایر کشورها

جدول-مقایسه-قیمت

منبع تیتر کوتاه
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین