کدخبر : 1866 تاریخ انتشار :
A

رونمایی از گلکسی A55 سامسونگ رقیب سرسخت پوکو X6 پرو

رونمایی از گلکسی A55 سامسونگ  رقیب سرسخت پوکو X6 پرو

گلکسی A55 سامسونگ با دوربین سه‌گانه، همان طراحی همیشگی و بدنه‌ی باکیفیت‌تر از نسل قبل برای رقابت‌ با پوکو X6 پرو رونمایی شد

قیمت ۳۶۰- سامسونگ با رونمایی رسمی گلکسی A۵۵ به قطار شایعه‌های بی‌امان بهترین گوشی میان‌رده‌ی خود در سال ۲۰۲۴ پایان داد. Galaxy A۵۵ پردازنده‌ی اگزینوس دارد، از طراحی آشنا استفاده می‌کند و از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. قیمت گلکسی A۵۵ همان چیزی است که انتظارش را داشتیم.

سامسونگ می‌گوید گلکسی A۵۵ در بخش جلویی به نمایشگر ۶٫۶ اینچ فول اچ‌دی پلاس اولد با نام تجاری Super AMOLED مجهز است که به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست می‌یابد و از فناوری Vision Booster پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و روشنایی‌اش حداکثر ۱٬۰۰۰ نیت است.

گلکسی A۵۵ سامسونگ از پردازنده‌ی ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده می‌کند که به گرافیک Xclipse ۵۳۰ بر پایه‌ی معماری AMD RDNA۲ مجهز است.

گلکسی A۵۵ سامسونگ؛ سنگین‌تر و کشیده‌تر از نسل قبل

میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها ۲۱۳ گرم وزن دارد و ابعادش به ۱۶۱٫۱ در ۷۷٫۴ در ۸٫۲ میلی‌متر می‌رسد. بدین‌ترتیب گلکسی A۵۵ کمی سنگین‌تر، کشیده‌تر و عریض‌تر از گلکسی A۵۴ به‌حساب می‌آید، اما ضخامتش تغییر نکرده است.

گلکسی A۵۵ سامسونگ در پنل جلویی و پشتی شیشه دارد و به فریم فلزی مجهز است. مدل قبلی فریم پلاستیکی داشت

گلکسی A۵۵ سامسونگ به زبان طراحی جدیدی موسوم‌ به Key Island مجهز است که پیش‌تر آن را در گلکسی A۲۵ دیده بودیم.

در این سبک طراحی، دستگاه لبه‌ی خمیده دارد، اما فریم در بخش دکمه‌ها حالت برآمده به خود گرفته است.

پنل پشتی گلکسی A۵۵ سامسونگ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) میزبانی می‌کند. این گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارد. در بالای نمایشگر شاهد دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

گلکسی A۵۵ سامسونگ قابلیت ارتقاءیافته‌ی عکاسی در شب یا Nightography دارد تا بتوانید در محیط‌های کم‌نور، تصاویر مناسبی ثبت کنید.

عکاسی با هوش مصنوعی در گلکسی A۵۵ سامسونگ

پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) گوشی جدید سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز است تا کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور بیش از پیش بهبود یابد. گلکسی A۵۵ حالت پرتره‌ی شب (Night Portrait) هم دارد و ویدیو ۱۲ بیتی HDR ضبط می‌کند.

گلکسی A۵۵ سامسونگ در کانفیگ‌های مختلف از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این نخستین باری است که میان‌رده‌های سامسونگ به رم ۱۲ گیگابایتی مجهز می‌شوند

سامسونگ می‌گوید گلکسی A۵۵ همچون گلکسی A۳۵ راهکارهای امنیتی زیادی مانند Knox Vault دارد تا از اطلاعات کاربر محافظت کند. این نخستین باری است که قابلیت امنیتی مورد بحث از گوشی‌های پرچمدار گلکسی S وارد محصولات کلاس میان‌رده می‌شود.

گوشی‌های جدید سری گلکسی A به مجموعه‌ی ابزارهای امنیتی Auto Blocker مجهزند تا ایمنی دستگاه افزایش پیدا کند.

با فعال‌شدن Auto Blocker، نصب اپلیکیشن از منابع غیرمجاز متوقف می‌شود و آن‌ها برای شناسایی بدافزار مورد اسکن قرار می‌گیرند. کاربران دو گوشی گلکسی A۵۵ و گلکسی A۳۵ به داشبورد حریم خصوصی گلکسی نیز دسترسی دارند.

گلکسی A۵۵ باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI ۶.۱ در دسترس قرار می‌گیرد. بر اساس گفته‌ی سامسونگ، گلکسی A۵۵ تا چهار نسل به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی A۵۵ از ۴۸۰ یورو شروع می‌شود. قیمت گوشی مورد بحث ۱۰ یورو کمتر از نسل قبل است.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین