کدخبر : 13396 تاریخ انتشار :
A

مقایسه آریزو 6 پرو و کی‌ام‌سیJ7؛ بهترین سدان در بازه 1.5 میلیارد

مقایسه آریزو 6 پرو و کی‌ام‌سیJ7؛ بهترین سدان در بازه 1.5 میلیارد

کی‌ام‌سیJ7 و آریزو 6 که توسط کرمان موتور و مدیران خودرو در کشور مونتاژ می‌شوند در یک رده قیمتی قرار دارند و رقیب سرسخت یکدیگر در بازار محسوب می‌شوند

قیمت ۳۶۰- فروش اقساطی کی‌ام‌سیJ۷ توسط کرمان موتور از ۱۸ شهریور ماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد. بنابراین کسانی که قصد خرید این خودرو دارند هم‌رده‌های قیمتی و قدرتی آن را هم در نظر می‌گیرند که آریزو ۶ یکی از آن‌ها است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ کی‌ام‌سیJ7 نسبت به آریزو 6 پرو از موتور قدرتمندتری برخوردار بوده و شتاب‌گیری آن نیز بهتر است اما در مقابل آریزو 6 از نظر تجهیزات ایمنی و مصرف سوخت برتری دارد.

قیمت؛ فاصله ۳۰ میلیون تومانی در بازار

قیمت آریزو 6 پرو مدل 1403 در کارخانه یک میلیارد و 437 میلیون تومان است، این خودرو در بازار با قیمت یک میلیارد و 610 میلیون تومان خرید‌وفروش می‌شود. در مقابل قیمت کی‌ام‌سیJ7 در کارخانه یک میلیارد و 343 هزار تومان تعیین شده، این خودرو در بازار با یک میلیارد و 580 میلیون تومان قیمت حضور دارد. 

مقایسه مشخصات فنی آریزو ۶ با کی‌ام‌سیJ۷

آریزو 6 پرو مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو قادر است در 9.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت آن 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در مقابل، کی‌ام‌سیJ7 نیز با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ GDI، قدرتی معادل 172 اسب بخار و گشتاوری برابر با 280 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.8 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود.

فرارو | همه چیز درباره فونیکس آریزو ۶؛ سدان جدید مدیران خودرو

مقایسه امکانات و تجهیزات

آریزو 6 پرو همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS، EBD و ESP است که به بهبود عملکرد ترمز و حفظ تعادل خودرو در پیچ‌ها کمک می‌کند. در مقابل، کی‌ام‌سیJ7 از سیستم‌های ABS و EBD برخوردار است، اما فاقد سیستم ESP است که این موضوع می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود. علاوه بر این، آریزو 6 پرو به سیستم کنترل کشش TCS مجهز است که در شرایط جاده‌ای لغزنده و بارانی، ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهد.

امکانات رفاهی، هر دو خودرو تقریبا مشابه است. هر دو دارای سانروف هستند. آریزو 6 پرو به صندلی راننده با تنظیم برقی 8 حالته مجهز است که امکان تنظیم دقیق صندلی و راحتی بیشتر در سفرهای طولانی را فراهم می‌کند، در حالی که صندلی راننده J7 فقط 6 حالته است. هر دو خودرو همچنین از سیستم تهویه اتوماتیک بهره‌مند هستند که امکان تنظیم دمای دلخواه داخل کابین را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

مقایسه آریزو ۶ پرو و کی‌ام‌سیJ۷

مشخصات

آریزو ۶ پرو

کی‌ام‌سیJ۷

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۵ لیتر

قدرت

۱۴۷ اسب بخار

۱۷۲ اسب بخار

گشتاور

۲۱۰ نیوتن متر

۲۸۰ نیوتن متر

شتاب‌گیری

۹.۸ ثانیه

۷.۸ ثانیه

مصرف سوخت

۷.۲ لیتر

۷.۴ لیتر

قیمت کارخانه

یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان

یک میلیارد و ۳۴۳ هزار تومان

قیمت بازار

یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین