کدخبر : 13451 تاریخ انتشار :
A

افزایش قیمت نان در تهران؛ جهش 66 درصدی نرخ سنگک

افزایش قیمت نان در تهران؛ جهش 66 درصدی نرخ سنگک

قیمت نان‌ سنتی در تهران با موافقت وزارت کشور تا 66 درصد گران شد

قیمت ۳۶۰- قیمت نان سنتی در تهران از سال ۱۴۰۰ تا کنون ثابت بوده و تغییری نداشته است؛ اما با اعلام اتحادیه نان سنتی و موافقت وزارت کشور قیمت نان لواش ۴۰ درصد، قیمت نان بربری ۳۹ درصد و قیمت نان سنگک ۶۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت نان سنگک ساده در تهران از سه هزار تومان به پنج هزار تومان و قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک از هزار و ۸۰۰ تومان به دو هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

افزایش قیمت نان‌ سنگک و بربری 

قیمت نان سنگک ساده دو هزار تومان گران شده و از سه هزار تومان به پنج هزار تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، که پیش‌تر هزار و 800 تومان بود، اکنون به دو هزار و 500 تومان رسیده است. در مورد نان بربری ساده با آرد نوع دو نیز، قیمت از دو هزار و 500 تومان به سه هزار و 500 تومان رسید. 

فرارو | قیمت نان در ۱۰ استان تغییر کرد؛ قیمت مصوب نان چقدر است؟افزایش قیمت نان لواش و تافتون

قیمت نان لواش نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته است؛ نان لواش با آرد نوع یک از 500 تومان به 700 تومان و نوع دو از 650 تومان به 900 تومان رسیده است. نان تافتون نیز با تغییرات مشابهی مواجه شده؛ قیمت نان تافتون با آرد نوع یک از 900 تومان به یک هزار و 260 تومان و نوع دو از یک هزار و 200 تومان به یک هزار و 500 تومان رسیده است. همچنین، نان ماشینی تافتون نیز شاهد افزایش قیمت بوده و قیمت آن با آرد نوع یک از 700 تومان به 850 تومان و نوع دو از هزار تومان به هزار و 200 تومان تغییر کرده است.

تغییر قیمت نان کنجدی

قیمت نان کنجدی نیز با این تغییرات همسو خواهد بود. در کارتخوان‌های عرضه نان، بخشی جداگانه برای خرید کنجد در نظر گرفته شده است. این امکان به مشتریان داده می‌شود تا به ازای هر نان از 10 تا 30 گرم کنجد خریداری کنند و نانوا با نظر مشتری از این کنجد در پخت نان استفاده کند.

قیمت نان آزاد در نانوایی 

قیمت نان سنگک سنتی ساده با آرد آزاد در حال حاضر در نانوایی‌های سطح شهر تا 15 هزار تومان هم می‌رسد. در برخی نانوایی‌ها این قیمت 11 هزار تومان است و با اضافه کردن کنجد 15 هزار تومان می‌شود. بربری سنتی ساده نیز با قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد که اگر پرکنجد باشد قیمت آن تا 15 هزار تومان بالا می‌رود. 

قیمت نان لواش ماشینی ساده در بسته‌های 14 عددی 21 هزار تومان است و این قیمت تا 35 هزار تومان هم می‌رسد. بسته 10 عددی نان تافتون سبوس‌دار نیز 50 هزار تومان قیمت خورده است. تافتون سنتی ساده نیز در بسته‌های 15 عددی با قیمت 37 هزار 500 تومان فروخته می‌شود که در برخی نانوایی‌هایی‌ها این قیمت 30 هزار تومان است.

تغییر قیمت نان در تهران

نوع نان

قیمت قبلی

قیمت فعلی

میزان افزایش قیمت 

نان سنگک ساده              

سه هزار تومان

پنج هزار تومان

۶۶.۶ درصد

نان بربری ساده (آرد نوع ۱) 

هزار و ۸۰۰ تومان

دو هزار و ۵۰۰ تومان

۳۸.۸ درصد

نان بربری ساده (آرد نوع ۲) 

دو هزار و ۵۰۰ تومان

سه هزار و ۵۰۰ تومان

۴۰ درصد

نان لواش (آرد نوع ۱)       

۵۰۰ تومان

۷۰۰ تومان

۴۰ درصد

نان لواش (آرد نوع ۲)

۶۵۰ تومان

۹۰۰ تومان

۳۸.۴ درصد

نان تافتون (آرد نوع ۱)     

۹۰۰ تومان

هزار و ۲۶۰ تومان

۴۰ درصد

نان تافتون (آرد نوع ۲)     

هزار و ۲۰۰ تومان

هزار و ۵۰۰ تومان

۲۵  درصد

نان ماشینی تافتون (آرد نوع ۱)

۷۰۰ تومان

۸۵۰ تومان

۲۱.۴ درصد

نان ماشینی تافتون (آرد نوع ۲)

هزار تومان

هزار و ۲۰۰ تومان

۲۰ درصد

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین