کدخبر : 2471 تاریخ انتشار :
A
برمبنای آمارهای رسمی

افزایش 25 درصدی قیمت خانه‌های تهران در سال 1402

افزایش 25 درصدی قیمت خانه‌های تهران در سال 1402

آمارهای رسمی از رشد 25 درصدی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ظرف سال گذشته حکایت دارد

قیمت ۳۶۰- قیمت مسکن در تهران طبق جدیدترین آمارهای رسمی به متری ۸۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسید تا ارزش آپارتمان ۱۰۰ متری در پایتخت به‌شکل متوسط هشت میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان باشد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ گزارش اخیر مرکز آمار ایران از فعل‌وانفعالات بازار مسکن پایتخت که دقیقا آخرین روز کاری سال 1402 منتشر شده، مشخص می‌کند درمقایسه با فروردین قبلی، یعنی ظرف تقریبا یک سال 25 درصد به قیمت مسکن در تهران اضافه شده است.

قیمت مسکن در تهران براساس آمارهای رسمی در فروردین سال گذشته متری 66 میلیون و 440 هزار تومان بوده و این عدد با رشد تقریبا 17 میلیونی در پایان سال، به بیش از 83 میلیون ارتقا پیدا کرده است.

قیمت مسکن در گران‌ترین نقطه تهران یعنی منطقه یک که محله‌هایی مثل زعفرانیه، نیاوران، فرمانیه و ... در دلش جا داده، به‌طور متوسط متری 170 میلیون و 471 هزار تومان محاسبه شده و طبیعتا این عدد بابت خانه‌های نوساز یا واحد‌هایی که امکانات ویژه‌تری دارند، بالاتر هم می‌رود.

قیمت آپارتمان 100 متری و معمولی با این اوصاف در منطقه یک تهران کمی بیش از 17 میلیارد تومان خواهد بود و آنطرف یک خانه 100 متری در منطقه 18 که ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن تهران معرفی شده، حول‌وحوش چهار و نیم میلیارد می‌ارزد. چون متوسط قیمت مسکن در منطقه 18 که در جنوب شهر واقع شده، متری 45 میلیون و 310 هزار تومان است.

قیمت مسکن در شش منطقه تهران (مناطق یک تا شش) بیشتر از میانگین شهر اعلام شده و این عدد در بقیه مناطق شهر به شکل متوسط کمتر از 83 میلیون و 312 هزار تومان به ثبت رسیده است.

 

بازار مسکن تهران در سال ۱۴۰۲ در یک نگاه

متوسط قیمت ابتدای سال

متری ۶۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان

متوسط قیمت انتهای سال

متری ۸۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان

میزان افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

۲۵ درصد

ارزان‌ترین منطقه تهران

متری ۴۵ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان (منطقه ۱۸)

گران‌ترین منطقه تهران

متری ۱۷۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان (منطقه یک)

 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

  • عبدالرسول رییسی

    وقتی ارزش پول کشورافت پیدا میکند.میگویند تورم.برای تهیه کالابایدپول بیشتری پرداخت کرد.ظرف ۲ماه گذشته ارزش ریال ۲۰درصدکاهش داشت.درمقابل طلا.ارزخارجی.خونه.وماشین وکالای بادوام گران میشود.این رشداقتصادی نیست این بی ارزشی پول وتورم است.رییس سازمان برنامه وبودجه گفته.کاهش تورم دلیل نیست کالا گران نشود

پربیننده ترین