کدخبر : 2943 تاریخ انتشار :
A

رونمایی از میان‌رده محبوب سامسونگ در بازار موبایل ایران

رونمایی از میان‌رده محبوب سامسونگ در بازار موبایل ایران

قیمت گلکسی A55 که بهترین میان‌رده امسال سامسونگ است، مشخص شد

قیمت ۳۶۰- قیمت گلکسی A۵۵ در بدو ورود به بازار موبایل، حول و حوش ۱۷ تا ۱۸ میلیون تعیین شده است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ گلکسی A55 نسخه 128 گیگ با کمتر از 18 میلیون موجود است و فروشنده های موبایل برای گلکسی A55 نسخه 256 گیگ کمی بیش از 18 میلیون قیمت گذاشتند.

گلکسی A55 به این ترتیب با اختلاف قیمت نسبتا منطقی نسبت به A54 قیمت‌گذاری شده است و با 500، 600 هزار تومان بیشتر از پولی که برای خرید A54 احتیاج است، امکان خرید A55 وجود دارد.

گلکسی  A55 با این حال به‌جز پیشرفتی که در بخش پردازنده تجربه می‌کند، تفاوت خیره‌کننده‌ای با A54 ندارد. در این قسمت به‌جای تراشه اگزینوس ۱۳۸۰، شاهد استفاده از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ هستیم که روی کاغذ می‌تواند به بهبود ۲۵ درصدی قدرت پردازنده میان‌رده جدید سامسونگ کمک کند.

گلکسی A55 از صدقه‌سر همین تراشه می‌تواند در بخش باتری ساعت‌های بیشتری دوام داشته باشد و از اینجا به بعد پیشرفت شگرفی در ساخت آن نسبت به A54 وجود دارد.

گلکسی A55 به عنوان مثال عین A54 از نمایشگر سوپر AMOLED استفاده می‌کند که مشخصات دیگر آن مثل حداکثر روشنایی هزار نیت و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز تفاوتی با صفحه نمایش A54 ندارد. این وسط می‌توانیم به بزرگتر شدن نمایشگر گوشی A55 اشاره کنیم. چقدر؟ در حد دودهم اینچ.

گلکسی A55 در بخش دوربین همچنان از حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل برای ثبت عکس بهره می‌برد و حسگر‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و پنج مگاپیکسل ماکرو نیز دقیقا مثل سبک طراحی A54 در ساختار A55 وجود دارند. حتی حسگر ۳۲ اینچ دوربین سلفی هم تغییری نسبت به دوربین سلفی A54 ندارد.

گلکسی A55 از طرف دیگر به باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت مجهز شده که ذاتا تفاوتی در شارژدهی با A54 ندارد. خود سامسونگ قیمت پایه گلکسی A55 را حول‌وحوش ۴۸۰ دلار یعنی درحد همان A54 تعیین کرده و همین موضوع می‌تواند نشانه‌ای از قدرت مساوی میان‌رده جدید سامسونگ درمقایسه با مدل نسل قبلی خودش باشد.

مقایسه گلکسی A۵۵ و A۵۴

مشخصات

A۵۴

A۵۵

سایز و نوع نمایشگر

۶.۴ اینچ سوپر AMOLED

۶.۶ اینچ سوپر AMOLED

حسگر اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اگزینوس ۱۳۸۰

اگزینوس ۱۴۸۰

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین