کدخبر : 15655 تاریخ انتشار :
A
بهترین بازار در هفته چهارم مهر معرفی شد

ضرب‌شست سکه به سرمایه‌گذاران دلار و بورس

ضرب‌شست سکه به سرمایه‌گذاران دلار و بورس

دلار درجا می‌زند، بورس درحال نزول است اما طلا همچنان می درخشد

قیمت ۳۶۰- بازدهی طلا و سکه در هفته ای که گذشت درخشان بود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ طلای ۱۸ عیار ۲.۱۱ درصد بازدهی داشت. عملکرد سکه حتی درخشش بیشتری داشت و سکه امامی بازده ۴.۶ درصدی برای دارندگان خود به ارمغان آورد. اما اوضاع برای همه بازارها به این خوبی پیش نرفت به گونه ای که در بازار ارز  قیمت دلار و یورو در این هفته درجا زد و بورس بازان هم با بازدهی منفی ۱.۶ درصدی شاخص کل، هفته تلخی را پشت سر گذاشتند.

طلا؛ رشد ۲.۱۱ درصدی

بررسی را با طلای 18 عیار شروع می کنیم طلای 18 در یک هفته گذشته 2.11 درصد بازدهی داشته و قیمت آن حدود 86 هزار تومان برای هرگرم افزایش داشته است طلای 24 هم دقیقا 2.11 درصد در این هفته بازدهی داشت و هر گرم آن 115 هزار تومان گران تر شد.

سکه؛ پیشتازی بهار آزادی و نیم سکه با بازدهی ۵.۲۲ درصدی

2230422_639

اگر به سمت سکه برویم می توانیم با بررسی بازده سکه امامی شروع کنیم سکه امامی در هفته ای که گذشت توانست بازده 4.6 درصدی را برای سرمایه گذاران خود داشته باشد و افزایش قیمت دو میلیون و 200 هزار تومانی را تجربه کرد.

سکه بهار ازادی هم این هفته بازده 5.22 درصدی را تجربه کرد و آن هم مانند سکه امامی در هفته ای گذشت حدود دو میلیون و 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در بازار نیم سکه ما شاهد 5.22 بازدهی یعنی یک میلیون و 400 هزار تومان افزایش قیمت در یک هفته اخیر بوده ایم. اگر به بازار ربع سکه هم نگاهی بیاندازیم بازدهی 2.8 درصدی آن توجه ما را جلب می‌کند که به عبارتی می کند 500 هزار تومان رشد قیمت در هفته اخیر.

برای پایان دادن به بحث سکه در آخر نگاهی به بازدهی سکه گرمی هم دراین هفته می‌اندازیم بازدهی سکه گرمی دراین هفته سه درصد بوده که خود را در افزایش 250 هزار تومانی قیمت هر عدد سکه یک گرمی نشان داد.

بنابراین دیدیم که دربین سکه ها سکه بهار ازادی و نیم سکه با بازدهی 5.22 درصدی در یک هفته بیشترین درصد رشد را از آن خود کرده اند.

بازار ارز؛ دلار و یورو تقریبا درجا زدند

بازدهی بازار ارز را با بررسی تغییرات دلار شروع می کنیم. دلار آمریکا در این هفته بازدهی 0.17  درصدی داشته است یعنی کلا  110 تومان رشد قیمت را برای هر دلار آمریکا شاهد بودیم. با مقایسه بازدهی دلار با سکه در این هفته، فاصله بسیار معناداری را می بینیم جالب است که این فاصله نرخ بازدهی علاوه بر بازه هفتگی در بازه های یک ماهانه، سه ماهه و و یکساله هم وجود دارد. مثلا بازدهی سکه امامی در یک سال اخیر 77 درصد بوده درحالی که بازدهی دلار دقیقا دراین بازه زمانی فقط 24 درصد بوده است. به عبارت بهتر سکه امامی به سرمایه گذارانش بیش از سه برابر بازده بیشتری در یک سال داده است.

در بررسی بازده این هفته یورو می بینیم که بازدهی یورو منفی بوده و قیمت آن کاهش 0.74 درصدی یا 500 تومانی را در هفته اخیر نشان می دهد.

بورس همچنان قرمز است

شاخص بورس در این هفته روند نزولی داشت به گونه ای که شاخص کل بورس 1.6 درصد در این هفته افت را تجربه کرد. این پایان ماجرا نبود و حتی شاخص هم وزن وضعیت بدتری هم داشت و 2.2 درصد نزول را در هفته پایانی مهر به خود دید.

مورد سرمایه گذاری

میزان بازدهی(درصد)

طلای ۱۸ عیار

۲.۱۱

طلای ۲۴ عیار

۲.۱۱

سکه امامی

۴.۶

سکه بهار ازادی

۵.۲۲

نیم سکه

۵.۲۲

ربع سکه

۲.۸

سکه گرمی

۳

دلار

۰.۱۷

یورو

منفی ۰.۷۴

شاخص کل بورس

منفی ۱.۶

شاخص هم وزن

منفی ۲.۲

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین