کدخبر : 13781 تاریخ انتشار :
A

پژو 207 ایران‌خودرو در روسیه

پژو 207 ایران‌خودرو در روسیه

پژو 207 اتوماتیک مونتاژ ایران با قیمت یک میلیارد و 155 میلیون تومان وارد بازار روسیه شد

براساس گزارش رسانه‌های روسی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک مونتاژ ایران با قیمت ۱.۷۵ میلیون روبل (یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان) وارد بازار روسیه شده است. این خودرو رقیب لادا وستا در این کشور محسوب می‌شود.

نکته جالب در خصوص عرضه پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار روسیه، عرضه این خودرو با گیربکس اتوماتیک چهارسرعته قدیمی AL۴ است. ایران‌خودرو از مدت‌ها گیربکس شش سرعته DAE را با گیربکس چهارسرعته AL۴ در پژو ۲۰۷ اتوماتیک جایگزین کرده است. با این حال نسخه‌های عرضه شده در روسیه از گیربکس چهارسرعته قدیمی پژو استفاده می‌کنند

قدرت پیشرانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک عرضه شده در روسیه ۱۱۳ اسب‌بخار اعلام شده است. این رقم بیشتر از حداکثر قدرت موتورهای TU۵ ایرانیزه است و با قدرت موتور TU۵ پلاس برابری می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که پژو ۲۰۷ اتوماتیک صادراتی به روسیه،‌ ترکیبی از موتور TU۵ پلاس و گیربکس AL۴ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

خودرونویسان روس، اطلاعات کاملی در مورد پژو ۲۰۷ اتوماتیک مونتاژ ایران دارند. آن‌ها می‌دانند که این خودرو براساس ساختار پژو ۲۰۶ تولید می‌شود که در سال ۱۹۹۸ و در فرانسه متولد شد. نام این خودرو پس از عرضه به بازار ایران تغییر کرد. خودرویی که در اروپا و آمریکای جنوبی با نام پژو ۲۰۶ پلاس شناخته می‌شد، در بازار ایران با نام پژو ۲۰۷i شناخته می‌شود.

ایران‌خودرو در ابتدا پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ را با قطعات ارسالی از فرانسه مونتاژ می‌کرد. سپس به دلیل تحریم‌ها تولید این خودرو متوقف شد. تولید پژو ۲۰۷ از سال ۲۰۱۷ به طور مجدد آغاز شد اما دیگر قطعات این خودرو فرانسوی نبودند. این قطعات ترکیبی از محصولات ایرانی، هندی و چینی هستند.

منبع خودرو بانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین