کدخبر : 12243 تاریخ انتشار :
A

ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار؛ مقایسه ردمی A3 و گلکسی A05

ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار؛ مقایسه ردمی A3 و گلکسی A05

ردمی A3 شیائومی و گلکسی A05 سامسونگ دو گوشی اقتصادی و پرطرفدار هستند که در بازار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند

قیمت ۳۶۰- ردمی A۳ شیائومی و گلکسی A۰۵ سامسونگ دو گوشی هم‌رده هستند و قیمت آن‌ها بین پنج تا شش میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: قیمت آیفون امروز ۲۷ مرداد/ کف قیمت آیفون ۱۳ پرومکس


به گزارش قیمت ۳۶۰؛ ردمی A3 شیائومی در نمایشگر و گلکسی A05 سامسونگ در دوربین برتری دارد، پردازنده هر دو گوشی نیز تقریبا عملکرد مشابهی ارائه می‌دهند.

مقایسه ردمی A۳ و گلکسی A۰۵؛ تفاوت نمایشگر

صفحه نمایش گوشی ردمی A3 شیائومی از نوع IPS است و با رزولوشن ۷۲۰x۱۶۵۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز کارایی روانی را ارائه می‌دهد. رنگ‌ها به‌دلیل کنتراست خوب طبیعی و زنده به نظر می‌رسند. با این حال، رزولوشن نسبتاً متوسط است.

گلکسی A05 سامسونگ به نمایشگر IPS با اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن 720×1600 پیکسل مجهز شده و با وجود اینکه وضوح آن 262 پیکسل در هر اینچ است، به وضوح تصویر قابل قبولی دست یافته است. به طور کلی، هر دو گوشی در رده قیمتی خود نمایشگرهای مناسبی ارائه می‌دهند، اما ردمی A3 شیائومی با نرخ به‌روزرسانی بالاتر جلو می‌افتد.

مقایسه ردمی A۳ و گلکسی A۰۵، اختلاف دوربین

دوربین گلکسی A05 سامسونگ با سنسور اصلی 50 مگاپیکسل و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، عملکرد قابل توجهی در عکاسی روز و در شرایط نوری مختلف دارد. همچنین، دوربین سلفی 8 مگاپیکسل آن نتایج خوبی را ارائه می‌دهد. در مقابل ردمی A3 شیائومی دوربینی اقتصادی با سنسور اصلی 8 مگاپیکسل و حسگر 0.08 مگاپیکسل دارد که ممکن است عملکرد آن محدودتر باشد. در مجموع با وجود اینکه اعداد برتری قابل توجهی به A05 می‌دهند، به نظر می‌رسد این اعداد فقط روی کاغذ فاصله دارند و در نهایت اختلاف زیادی بین دوربین‌ گوشی‌های اقتصادی مشاهده نمی‌شود.

1849554_902

مقایسه ردمی A۳ و گلکسی A۰۵؛ تفاوت پردازنده

ردمی A3 شیائومی با پردازنده مدیاتک Helio G36 تجربه کاربری مناسبی برای کارهای روزمره، وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. اما در اجرای بازی‌های سنگین ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود. در مقابل، گلکسی A05 سامسونگ با پردازنده Helio G85، عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی روزمره دارد، خصوصاً در تنظیمات گرافیکی پایین.

پردازنده گلکسی A05 سامسونگ در مجموع از 100، نمره 25 را دریافت می‌کند در حالی نمره ردمی A3 شیائومی 22 است و بنابراین نماینده سامسونگ در اینجا برتری اندکی دارد. رم هر دو گوشی چهار گیگابایت است که در این رده قیمتی قابل قبول به حساب می‌آید و می‌تواند به تجربه کاربری روان‌ کمک کند.

مقایسه ردمی A۳ و گلکسی A۰۵؛  تفاوت باتری

باتری ردمی A3 شیائومی و همچنین گلکسی A05 سامسونگ دارای ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است و عملکرد مشابهی در ارائه عمر باتری دارند، این باتری دوام یک تا دو روز در استفاده معمولی از گوشی را تضمین می‌کند. تفاوت این دو گوشی در اینجا مربوط به شارژر آن‌ها است. سامسونگ A05 از شارژر 25 وات و ردمی A3 از شارژر 10 وات استفاده می‌کند و بنابراین گوشی سامسونگ در مدت زمان کمتری شارژ می‌شود.

مشخصات

ردمی A۳ شیائومی

گلکسی A۰۵ سامسونگ

نوع صفحه نمایش

IPS

IPS

رزولوشن

۷۲۰x۱۶۵۰

۷۲۰x۱۶۰۰

حافظه ذخیره سازی

۱۲۸ گیگابات

۶۴ گیگابایت

رم

۴ گیگابات

۴ گیگابایت

پردازنده

Helio G۳۶

Helio G۸۵

دوربین اصلی

۸ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر

۵۰۰۰ میلی آمپر

قیمت

پنج میلیون و ۶۰۹ هزار تومان

چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین