کدخبر : 13954 تاریخ انتشار :
A
مردم روی کدام لوازم خانگی دست می‌گذارند؟

اسرار سه‌راه امین‌حضور

اسرار سه‌راه امین‌حضور

قیمت لوازم خانگی بیشترین تاثیر را بر انتخاب برند، مدل‌ها و سایزهای مختلف آن‌ توسط خریداران دارد

قیمت ۳۶۰- افزایش قیمت برندهای خارجی در بازار باعث شده خریداران بیشتر سراغ برندهای داخلی بروند. در حال حاضر برندهای داخلی ازجمله ایکس‌ویژن، اسنوا، پاکشوما و جی پلاس و ... بخش عمده‌ای از سهم بازار لوازم خانگی را در اختیار دارند. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ در بازار لوازم خانگی تلویزیون‌های ۵۰ و ۵۵ اینچی به عنوان پرطرفدارترین گزینه‌ها شناخته می‌شوند و همزمان یخچال‌های هتلی و بالاوپایین نیز به دلیل قیمت مناسب و ابعاد کوچک‌تر، پرطرفدار هستند.

ماشین لباسشویی‌ دوقلو به خاطر قیمت پایین‌تر نسبت به مدل‌های تمام اتوماتیک، در صدر فروش قرار دارند. همچنین، جاروبرقی‌های عصایی به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند، گزینه‌ای مناسب برای آپارتمان‌ها به شمار می‌آیند و به همین دلیل پرفروش هستند. 

پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در بازار؛ سلطنت برندهای ایرانی

تلویزیون 50 و 55 اینچی بیشترین طرفدار را در بین سایزهای مختلف تلویزیون در بازار دارد. بعد از این خریداران مایل‌اند تلویزیون‌های 40 و 43 اینچی را خریداری کنند. تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگتر 75 و 80 اینچ در این بین طرفدارهای کمتری دارند؛ چرا که هم جاگیر و بزرگ هستند و هم قیمت آن‌ها بالا است.

بازار خریدوفروش تلویزیون‌های ایرانی در مجموع نسبت به تلویزیون‌های خارجی رونق بیشتری دارد. فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند که مشتریان بیشتر متقاضی خرید تلویزیون‌هایی از برندهای ایرانی مثل نکسار، اسنوا، جی‌پلاس، تی‌سی‌ال، پارس و ایکس ویژن هستند.

قیمت تلویزیون قطعا یکی از ملاک‌های اصلی برای خریداران است که همین موضوع بر انتخاب سایز و برند نیز تاثیر‌ می‌گذارد. بررسی فروشگاه‌های اینترنتی و سه‌راه امین‌حضور نشان می‌دهد که بیشتر خریداران ترجیح میدهند حدود 10 تا 23 میلیون تومان برای خرید تلویزیون کنار بگذارند. این در حالی است که قیمت تلویزیون در بازار تا 720 میلیون تومان هم می‌رسد که برای تلویزیون هوشمد ایلیا مدل E110 است.

1733448_808

پرطرفدارترین یخچال بازار، مدل‌های هتلی در صدر

یخچال‌ هتلی، بالاوپایین، دوقلو و سایدبای‌ساید در بازار خریدوفروش می‌شوند و فروشندگان می‌گویند که بیشترین فروش را یخچال‌های هتلی دارند که ارزان‌تر و کوچک‌تر هستند. قیمت یخچال‌ هتلی پرفروش حدود هشت تا 10 میلیون تومان است که به گفته فروشندگان یخچال‌های برند ایستکول هستند.

یخچال بالاوپایین بعد از یخچال هتلی بیشترین طرفداران را در بازار لوازم خانگی دارد. این مدل یخچال بیشتر در رده قیمتی 15 تا 23 میلیون تومان خریداری می‌شود، در حالی که قیمت آن تا 40 میلیون تومان هم می‌رسد.

یخچال دوقلو و سایدبای‌ساید نیز در محدوده قیمتی 25 تا 40 میلیون تومان بیشتر به فروش می‌رسند و تا 60 میلیون تومان نیز هنوز یخچال‌های پرطرفداری به حساب می‌آیند. این در حالی است قیمت یخچال در بازار تا 155 میلیون تومان هم بالا می‌رود. 

یخچال برند داخلی چون ایستکول، مایدیا و امرسان با اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر برندها پرفروش‌تر هستند، یخچال‌های چون الکترواستیل، پاکشوما، جی‌پلاس، دوو و دیپوینت نیز در بازار فروش خوبی دارند. 

کدام ماشین لباسشویی‌ در بازار بیشتر خریدار دارد؟

ماشین لباسشویی دوقلو همچنان در صدر پرفروش‌ترین لباسشویی‌های بازار قرار دارد. این در حالی است که سال‌هاست لباسشویی‌های تمام اتوماتیک با برنامه‌های شست‌وشوی متنوع و استفاده بسیار راحت‌تر پا به بازار گذاشته‌اند. مهم‌ترین عامل انتخاب لباسشویی‌های دوقلو احتمالا قیمت پایین‌تر آن‌ها است. درحالی که یک لباسشویی دوقلوی پرفروش حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، قیمت ماشین لباسشویی‌ تمام اتوماتیک از حدود 14 میلیون تومان شروع می‌شود.

در این میان مینی‌واش‌ها نیز با قیمت پایین‌تر در بازار طرفدار پیدا کرده‌اند و با توجه به اینکه جای کمتری اشغال می‌کنند محبوب هستند. قیمت این لباسشویی‌های کوچک سه تا چهار میلیون تومان است.

ماشین لباسشویی دوقلو پاکشوما به گفته فروشندگان بیشترین خریداران را دارد. در بین لباسشویی‌های اتوماتیک نیز برندهای ایکس‌ویژن، آبسال و ... که همه ایرانی هستند، پرطرفدارند که قیمت مدل‌های پرفروش آن‌ها 14 تا 26 میلیون تومان است. قیمت ماشین لباسشویی در بازار تا 115 میلیون تومان هم بالا می‌رود که برای ماشین لباسشویی گرین مدل GWM150DD70 COMPACT با ظرفیت 15 کیلوگرم است.

پرفروش‌ترین جارو برقی بازار؛ عدم استقال از جارو رباتیک‌ها

جاروبرقی عصایی از لوازمی است که با توجه به جای کمی که اشغال می‌کند مورد توجه افرادی قرار گرفته که در آپارتمان‌های کوچک و جمع‌وجور زندگی می‌کنند. قیمت مناسب این جاروبرقی‌ها و البته عرضه برخی از مدل‌های آن به صورت شارژی نیز در محبوبیت آن‌ها تاثیر داشته است.

فروشندگان به خبرنگار قیمت ۳۶۰ می‌گویند که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین جارو برقی‌های بازار جارو عصایی درما است که زیر مجموعه شیائومی محسوب می‌شود. قیمت این جاروهای پرطرفدار حدودا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

برندهای دوو، پارس‌خزر، پاکشوما، سایا و فانتوم نیز مدل‌های جاروبرقی پرفروش و پرطرفداری در بازار دارند که قیمت آن‌ها از شش تا ۹ میلیون تومان است. در این بین جارو برقی رباتیک‌ها هم پا به بازار گذاشته‌اند اما از آنجایی که قیمت آن‌ها تا ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد، نمی‌توان انتظار داشت خریداران زیادی داشته باشند. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین