کدخبر : 11277 تاریخ انتشار :
A

سامسونگ S24 اولترا در برابر این گوشی شکست خورد!

سامسونگ S24 اولترا در برابر این گوشی شکست خورد!

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که موتورولا اج ۵۰ اولترا در زمینه تصویربرداری عملکرد بهتری از گوشی‌های آیفون ۱۵ و گلکسی اس ۲۴ اولترا دارد

چند ماه پیش، موتورولا از نسل جدید گوشی پرچمدار خود رونمایی کرد که موتورولا اج ۵۰ اولترا (Motorola Edge ۵۰ Ultra) نام دارد. گوشی پرمیوم این برند به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸s نسل سه، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و شارژ فوق‌سریع ۱۲۵ واتی مجهز است. 


بیشتر بخوانید: چهار گوشی پرفروش با بودجه زیر ۱۰ میلیون


وبسایت DxOMark‌ به تازگی سیستم دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا را مورد آزمایش قرار داده تا عملکرد آن در شرایط مختلف و حالت‌های متفاوت بسنجد. 

موتورولا اج ۵۰ اولترا

همانطور که می‌دانیم، گوشی پرچمدار موتورولا از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6، لنز فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد. 

در آزمون‌های انجام‌شده توسط DxOMark، موتورولا اج ۵۰ اولترا موفق شده امتیاز کلی ۱۴۶ را به خود اختصاص دهد و رده ۱۸ لیست بهترین گوشی‌های بازار (از نظر دوربین و قابلیت‌های تصویربرداری) این وبسایت قرار بگیرد. 

با امتیاز به‌دست‌آمده، پرچمدار موتورولا عملکرد بهتری از گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۵ / آیفون ۱۵ پلاس (امتیاز ۱۴۵) و گلکسی اس ۲۴ اولترا (۱۴۴) داشته است. 

وبسایت DxOMark ادعا می‌کند که عملکرد دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا به نسبت نسل قبلی بهبود قابل‌توجهی داشته است. به طور دقیق‌تر، این گوشی در بخش‌هایی مانند کاهش نویز تصاویر و حفظ جزئیات تصویر در حین بزرگنمایی پیشرفته زیادی داشته است. عکاسی پرتره گوشی موتورولا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و اکسپوژر را به صورت دقیق ارائه می‌دهد. 

امتیاز دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا

عکاسی HDR یکی از نقاط قوت موتورولا اج ۵۰ اولترا به شمار می‌رود. تصاویر ثبت‌شده در این حالت از کیفیت خوبی برخوردار هستند و از رنگ‌های دقیقی بهره می‌برند. در مقایسه با نسل قبلی، فوکوس خودکار دوربین پرچمدار موتورولا بهبود چشمگیری داشته و شاترلگ به پایین‌ترین حد خود رسیده است. 

پاشنه آشیل سیستم دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف است. در زمانی که نور به اندازه کافی وجود ندارد، مقداری نویز در تصاویر دیده می‌شود و عکس‌ها از مشکل آرتیفکت رنج می‌برند.  

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی پرمیوم موتورولا جزئیات تصاویر را به خوبی ثبت می‌کنند و در عکس‌های گروهی عمق تصویر را به صورت عریض نشان می‌دهد. 

منبع جی اس ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین